Техно
0

Чому у німецьких підбитих танків «Тигр» гармати спрямовані вниз

Налітай, танкісти! Диванні та справжні! Я думаю, багато хто з вас бачив фотографії часів Другої світової війни, на яких відображені підбиті німецькі танки. І ви, швидше за все, теж помічали це. На багатьох фотографіях підбиті німецькі “тигри” стоять із опущеними стволами гармат. Ось кілька світлин.

Я пам’ятаю, як ще в дитинстві дивився із батьком кіно про війну. В один з епізодів фільму я майже вигукнув: Он же вони, тигри! Невже радянські солдати не бачать їх?

Батько мені пояснив, що ті “тигри” вже підбиті. На них радянські танкісти не звертають уваги.

— Бачиш, синку, гармата в Тигра вниз опущена. Цьому Тигру вже капут. І він пояснив мені, через що це відбувається у підбитого німецького “Тигра”.

На жаль, я тоді був дитиною і не запам’ятав його відповіді. А батько мій служив вже після війни в Німеччині, і був механіком водієм важких танків. Навчали його офіцери, що пройшли війну.

Я впевнений, що батько знав відповідь на запитання — чому у підбитих німецьких танків “Тигр” стволи гармат опущені вниз. Але батька вже нема, мені ніхто не підкаже.

Відповіді я почав шукати у книгах та енциклопедіях. І ось що я дізнався.

Основним озброєнням “тигра” була 88-міліметрова гармата Kampfwagenkanone 36 L/56, що виробляється фірмою “Крупп”. По суті гармата була танковим варіантом зенітної зброї. Довжина ствола 4930 мм. Дульне гальмо зміщувало центр ваги, гармата мала дисбаланс

 

  • Якщо танк підбитий, і його неможливо евакуювати тягачем після бою, німецькі танкісти мали знищити танкову зброю. Для цього у башті “Тигра” кріпився штатний Sprengpatrone. Ось він на фотографії. Пошкодження зброї могло бути причиною того, що гармата Тигра опущена вниз. Але часто при попаданні снаряда, а то й не одного в “Тигр”, задіяти цей “патрон” не було кому.
  • Знайомий автомеханік припустив, що при різних пошкодженнях “Тигра” падав тиск масла та відключався гідропривід. Ствол гармати був важкий, і він обвисав.
  • Була ще така інформація, і я думав, що вона найправильніша. При пошкодженні електропроводки танка знеструмлювався електропривід вертикального наведення і важкий ствол гармати під дією власної ваги опускався вниз.

Але, судячи з фотографій, ніякого електроприводу вертикального наведення у “Тигрів” не було.

  • Ось що підказав мені один із читачів. На німецьких танках періоду Другої світової війни вертикальне наведення здійснювалося лише ручним способом з допомогою маховика і передавального механізму на сектор.
  • Скоріш за все причина в гідравліці, ні один електродвигун не утримає ствол. Електрика керує клапанами гідравліки, тому система називається електрогідравлічною. У похідному положенні, та й просто не бойовому положенні гармата кріпиться на стопор усередині башти. У бою коли гармата не закріплена і утримується лише за рахунок гідравліки, вихід із ладу гідронасоса, електрики чи пошкодження гідравлічних магістралей, приводив до провисання гармати.

Свою статтю я недарма почав із звернення до танкістів, і до диванних, і до справжніх. Можете мене критикувати, можете сперечатися. Але давайте все ж таки разом знайдемо правильну відповідь. А то запитає вас син чи онук: чому у підбитого Тигра гармата вниз опустилася, а ви й не знаєте.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що випускали японські автогіганти за часів Другої світової війни

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню