ТехноЦікаві факти
0

Несподіваний поворот: що випускали японські автогіганти за часів Другої світової війни

Під час Другої світової війни активізувалася не лише військова промисловість. Цілком мирні компанії перебудовували свої потужності на потреби фронту, і не важливо, в якій країні вони перебували. Взяти, наприклад, японських гігантів автопрому, які також не залишилися осторонь, намагаючись наростити військову міць країни, часом у найнесподіванішому напрямку.

1. Toyota Motor Corporation

Військова вантажівка Японії Toyota KB

Найпотужніша японська автомобільна корпорація, що зародилася ще 1935 року, на початку Другої світової практично повністю перейшла на виробництво автомобілів для військових потреб. У пріоритеті був випуск легкоброньованої та неброньованої колісної техніки. Хоча про горезвісну якість складання тоді зовсім не йшлося. Через катастрофічно низьку ресурсно-сировинну базу, нестачу металу для виробництва вузлів та агрегатів легкові/вантажні автомобілі випускалися в максимально спрощеній комплектації.

Вантажівка-амфібія Su-Ki від Toyota.

Серед основних військових вантажівок можна виділити 1,5-тонні автомобілі моделі КВ (щось середнє між вантажівкою «Шевроле» та легковими авто «Тойота»). Починаючи з 1943-1944 років. компанія запустила в серійне виробництво сухопутні вантажівки марки KC та KCY та унікальну амфібію-всюдихід Su-Ki власної розробки, яку вдалося зібрати на повнопривідному шасі КСУ. У стислий термін до армії було відправлено 198 двотонних амфібій, оснащених сталевим корпусом у вигляді човна.

У 1944 році було випущено 6 експериментальних повнопривідних пікапів Toyota-AK10.

Також варто відзначити, що на агрегатах серійного легкового авто “Тойота-АА” було зібрано 6 експериментальних повнопривідних пікапів AK10 (вантажопідйомність 500 кг), які встигли пройти випробування у військово-польових умовах (згодом стали прототипами майбутніх повоєнних позашляховиків марки “Тойота”). Незважаючи на дуже великі складнощі із сировиною та активними військовими діями, до кінця 1944 р. корпорація Toyota Motor випустила понад 40 тис. різних видів автотехніки. І це не рахуючи двигунів, які поставлялися на інші заводи, що виконували армійські замовлення.

Перший позашляховик компанії Toyota - Land Cruiser.

Цікавий факт: У 1945 р. до фахівців компанії Тойота було доставлено трофейного американського армійського позашляховика Willys MB із завданням розробити подібну машину для японської імператорської армії. Цим планам не судилося збутися, оскільки Японія капітулювала і американські війська майже повністю розбомбили завод. Після того як усі заборони на випуск легкових автомобілів було знято, конструкторам корпорації вдалося розробити власний джип, але на базі дослідних зразків пікапів AK10, вже цивільний автомобіль отримав назву Land Cruiser.

 

2. Військова продукція великого виробника автотехніки Nissan

Армійський суперджип Kurogane 95 компанія Nissan випускала з 1935-1944 років.

Сьогодні мало хто знає, що величезний світовий гравець автопрому Nissan у перші роки свого існування досить активно впроваджувався у розробку військової техніки. Вже в 1935 р. (дата заснування компанії грудень 1934 р.) з конвеєра вийшов перший і єдиний довоєнний позашляховик Японії – Kurogane 95. Оскільки модель цього автомобіля розробляли спеціально для оборони, то в проєкт закладалася універсальність, невибагливість до умов та обслуговування та максимальна прохідність. По суті, Kurogane 95 був дуже потужним транспортним засобом, який значно випередив час і відомий американський Jeep. На фронтових дорогах він чудово себе зарекомендував завдяки прохідності та вдалій збірці вузлів та агрегатів, особливо відзначали чудову систему повітряного охолодження двигуна.

Солідний 7-місний штабний седан Nissan-70.
Армійські вантажівки моделі Nissan-80 та 180, які випускались в 1938-1944 рр.).

Першим же повністю армійським автомобілем, випущеним на заводах Nissan, стала 7-місна штабна модель «Ніссан-70» і 1,5-тонна напівкапотна вантажівка «Ніссан-80». Під час Другої світової її максимально спростили, випустивши Ніссан-180. Ця модель відрізнялася суцільнометалевою кабіною, облицювальними деталями власної розробки, подовженими габаритами та витривалістю. Дуже швидко «Ніссан-180» став основною багатоцільовою комерційною вантажівкою, яка поставлялася як для своєї армії, так і на експорт. Варто зазначити, що компанія для підприємств військової промисловості окремо випускала вузли, агрегати, зокрема двигуни для армійських літаків та мотолодок.

 

3. Японський конгломерат Mitsubishi Motors Corporation

Штабний автомобіль Mitsubishi РХ33 та пікап Kurogane Type 95, у кузові якого було встановлено кулемет.

На початку своєї діяльності компанія Mitsubishi займалася кораблебудуванням та літакобудуванням, а ось автомобілі були взагалі не пріоритетними. Пройшло чимало часу, щоб компанія почала серійно випускати легкові та вантажні автомобілі, які швидко перетворилися на армійську техніку. Під час Другої світової війни конструктори компанії змогли модифікувати навіть пікапи, щоб використати їх у бойових діях. В основному будівництвом колісної техніки займалося підприємство важкої промисловості, яке випустило легендарний 7-місний повнопривідний штабний автомобіль Mitsubishi РХ33, кілька моделей автобусів Mitsubishi Fuso В-46 (для армії), а ось випуск вантажівок носив нерегулярний характер, хоча можна відзначити дизельні автомобілі Mitsubishi TD35 та TD45 класичного компонування.

Популярна модель автобуса Mitsubishi Fuso В-46.

Для довідки: Mitsubishi Motors Corporation – японський конгломерат (дзайбацу), до складу якого входять найбільші компанії Mitsubishi Corporation (торгово-посередницька компанія), Mitsubishi UFJ Financial Group (банківсько-фінансова холдингова компанія), Mitsubishi Heavy Industries (Авіа) та суднобудівні гіганти, хімічний концерн Mitsubishi Chemical, корпорація Nikon та ін.)

Японський суперлінкор типу Musashi та найбільший корабель Другої світової війни – Yamato (Mitsubishi Motors).
Легендарний винищувач Mitsubishi A6M (Zero) та легкий танк Ha-Go Type 95 виробництва Mitsubishi Motors.

Найбільший внесок у розвиток військової техніки зробила компанія при розробці та будівництві літаків та кораблів. У зв’язку з тотальною мілітаризацією японської економіки компанія отримувала дуже вигідні замовлення на будівництво суперлінкорів типу Yamato та Musashi. Процвітало і авіабудування, особливо уславився палубний винищувач Mitsubishi A6M (більше відомий як Zero), який мав кілька модифікацій. На рахунку компанії є бомбардувальники берегового базування для авіації ВМС. Перед війною з’явився і прототип бомбардувальника-торпедоносця G3M. А ось у розробці танків японське машинобудування не відзначилося, хоча Міцубісі вважається найбільшим виробником потужної гусеничної техніки. Найуспішнішим легким танком компанії стала модель Ha-Go Type 95.

 

4. Mazda Motor Corporation

Японська гвинтівка Type 99 Arisaka на заводах Mazda.

Mazda Motor Corporation сучасникам відома як автомобілебудівна компанія, що входить до холдингу Sumitomo Group. Але масово виробляти автомобілі вона почала з 1960 року, хоч існувала компанія ще до Другої світової війни. Незважаючи на це конструктори компанії внесли свій внесок у військову промисловість країни, розробляючи промислові верстати та стрілецьку зброю для своєї армії. Найбільш відомими є гвинтівки Type 99 Arisaka, але під час війни в ході були і більш ранні моделі.

Триколісні вантажівки Mazda-go TCS та Mazda-go DA.

Варто відзначити, що Mazda випустила і триколісну вантажівку (трицикл на базі мотоциклетного двигуна повітряного охолодження). Починаючи з 1931 р. він випускався в чотирьох модифікаціях і використовувався силовими структурами як патрульні машини та компанії зв’язку.

 

5. Isuzu

Армійські вантажівки, випущені на заводах Isuzu (модель TU-10 Туре-94 та Isuzu TU-10 Туре-94А).

Воістину, неоціненний внесок у розвиток автомобільної та військової промисловості зробила перша автомобілебудівна компанія Японії – Isuzu. Саме її конструктори стали основоположниками японського вантажного виробництва, всіх стандартних моделей та типів армійських машин.

Унікальна армійська техніка часів Другої світової війни (Isuzu Sumida Туре 98, артилерійський тягач Isuzu Туре 98).

У 1930-1940 роки на заводах компанії випуск вантажівок був поставлений на потік, починаючи зі стандартних 3-тонних армійських варіантів TU23, важких двовісних 7-тонних машин ТВ60, 45-місними автобусами ВВ60 і закінчуючи тривісними вантажівками Isuzu TU-10 Туре-94 20-тонними кар’єрними самоскидами TH10, які використовувалися для будівництва військових об’єктів, мостів та портів. Напередодні Другої світової війни (1937-1938 рр.) під маркою Isuzu стали випускати напівгусеничні 6-тонні артилерійські тягачі Тип 98 і унікальну вантажівку під назвою Sumida Туре 98, яка могла рухатися залізницею, виступаючи в ролі маневрового локомотива.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому німецькі танки фарбували у сірий колір, а радянські – у зелений

Advertisement
Теги: , , , , , , , , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню