ЛайфхакиЦікаві факти
0

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму 1

Найпоширеніша відповідь на це питання – згідно з рекомендаціями автовиробника. Але є нюанс — за рекомендаціями не моделі, а конкретного двигуна. Які ще нюанси потрібно знати і що потрібно враховувати, щоб з вами не трапився обрив ременя ГРМ?

Для чого потрібний ремінь ГРМ і навіщо взагалі його міняти

ГРМ – це абревіатура для терміна “газорозподільний механізм”. Так називають систему компонентів, яка знаходиться всередині двигуна та відповідає за подачу паливної суміші в циліндри, а також за відведення відпрацьованих газів.

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму 2

Що у цій системі робить ремінь? Він синхронізує роботу колінвала та розподільного валу (або двох, залежно від конструкції двигуна). Обидві ці деталі закінчуються шестернями, за які зачеплений ремінь ГРМ. Завдяки роботі ременя клапани та поршні ніколи не стикаються всередині циліндра. Завдання важливе, тому ремінь має бути добре натягнутий – за це відповідає натяжний ролик. Також у конструкції присутні обвідні ролики — вони потрібні для того, щоб прокласти дорогу ременя в підкапотному просторі. У деяких автомобілях ремінь ГРМ також приводить у дію водяний насос (помпу).

До речі, іноді ту ж саму функцію, що й ремінь ГРМ виконує ланцюг. Ланцюг ГРМ ходить у кілька разів довше і вважається більш надійною конструкцією. Але вона складніша для заміни. Тому і сама деталь, і послуга на СТО коштують значно дорожче.

Що буде, якщо порветься ремінь ГРМ

З огляду на його основне завдання обрив ременя ГРМ — це ситуація, яку взагалі не можна допускати. Тому що розсинхронізовані розподільний вал і колінвал починають обертатися незалежно один від одного. В результаті клапани дуже швидко “зустрічаються” з поршнями.

Найменше, що чекає такий мотор – це погнуті клапани, які з усіх деталей найменш міцні. Також можуть пробитися днища поршнів безпосередньо від удару або від осколків клапанів. Загалом, що вищі обороти в останній момент обриву, то серйозніші наслідки. І тим дорожчий ремонт. Аж до капітального ремонту двигуна.

У дизелів все ще складніше і “травмонебезпечніше” для двигуна. Через особливості конструкції там часто ушкоджується розподільний вал, його підшипники, і шатуни.

Саме тому важливо регулярно перевіряти стан ГРМ та вчасно його змінювати.

Регламент заміни ременя ГРМ

Перший варіант – виходячи з пробігу автомобіля, відповідно до рекомендацій автовиробника безпосередньо для вашого двигуна. Цифри дуже сильно відрізняються.

Наприклад, для дизельних моторів VW Passat B6 1.9 та 2.0 ремінь ГРМ змінюється через 90 000 кілометрів. Такий же ресурс у Skoda Octavia A6 з бензиновими двигунами 1.4 і 1.6 л. А ремінь ГРМ у Ford Focus 2 із бензиновим двигуном об’ємом 1.6 л – взагалі через 160 000 км. Також пощастило власникам Рено Меган 3 1.5 dci – ремінь ГРМ у них потребує заміни кожні 150 000 кілометрів.

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму 3

Але є й протилежні приклади, з більш короткими пробігами. Наприклад, на Chevrolet Lacetti з мотором 1.8 F18D3 ремінь ГРМ потрібно міняти кожні 60 000 км. А на такому автомобілі як ВАЗ-2112 взагалі кожні 50 000 кілометрів.

Другий варіант – виходячи з “віку” ременя, якщо пробіги дуже маленькі. Середній розрахунковий пробіг автомобіля складає 20 000 км. Якщо ваша машина проїжджає набагато менше (наприклад, 10 тисяч на рік), то розділіть рекомендації виробника на 20 000 – це і буде кількість років, через яку потрібно замінити ремінь. У середньому це 5-7, максимум 8 років.

Третій варіант – з урахуванням складних чи інтенсивних умов експлуатації. Якщо машина працює в таксі, або постійно багато їздить, то ресурс ременя зменшується через постійну роботу та перегрівання.

Як перевіряти ремінь ГРМ

У багатьох автовиробників крім інтервалу заміни є також рекомендовані пробіги, на яких потрібно перевіряти стан ременя ГРМ. В принципі це можна робити при кожному ТО або під час виконання робіт у підкапотному просторі.

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму 4

Що потрібно перевіряти?

  1. Оглядати ремінь щодо тріщин і потертостей.
  2. Перевіряти відсутність слідів масла чи антифризу.
  3. Оцінювати знос зубів.
  4. Перевіряти натяг/розтяг ременя.

Чому краще міняти ремінь ГРМ комплектом

Важливий нюанс заміни ременя ГРМ полягає в тому, що краще міняти його разом із комплектом усіх роликів та натягувачів, які працюють разом з ним. Чому так?

Коли міняти ремінь ГРМ і що потрібно знати про ремені газорозподільного механізму 5

Основних причин дві.

Перша — замінити ремінь ГРМ на комплект краще для економії на виконанні робіт. Жоден ролик не відходить стільки, скільки два ремені. А в більшості сучасних машин заміна ременя ГРМ – це трудомісткий процес. І вартість комплекту менша, ніж вартість виконання робіт.

Друга — оцінити зношування роликів досить складно. А ролик, який заклинив, може призвести або до зменшення ресурсу ременя, або навіть до його обриву. Тобто ви ризикуєте стати героєм приказки “скупий платить двічі”.

Так що якщо ви крутите свою машину самі і регулярно все оглядаєте, можете ризикнути. Але якщо ви, як і більшість автовласників, їздите міняти ремінь ГРМ на СТО та довіряєте контроль своїм механікам, то міняти його потрібно лише комплектом.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як часто міняти повітряний фільтр

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню