Техно
0

Чому на всіх паровозах будка машиніста розташована позаду котла, а не перед ним

Кожен, хто бачив класичний паровоз XIX – початку XX століття, мав звертати увагу на нетипове компонування цього транспортного засобу. Йдеться про абсолютно не логічне (на перший погляд) розташування кабіни. Чому ж конструктори розташували будку машиніста за паровим котлом, а не перед ним? Адже таке розташування абсолютно явно не надто зручне. І інше питання: чи існували в історії паровози з переднім розташуванням кабіни?

Насправді це досить просто.

Для початку згадаємо, з яких основних частин складається будь-який класичний паровоз. Попереду стоїть паровий котел, який, власне, і змушує колеса паровоза обертатися. Слідом за ним топка – піч, за рахунок якої здійснюється нагрівання котла. А одразу за піччю – будка машиніста. При цьому ще одним важливим компонентом будь-якого класичного паровоза є так званий “тендер”. Це ємність для палива, яка може бути як частиною конструкції локомотива, так і окремим вагоном.

Вся справа в системі живлення.

Власне, як уже можна було здогадатися самостійно, саме розташування паливного тендера визначило місце розташування кабіни машиніста. В останній, до речі, в перших паровозах перебував не тільки машиніст, а ще й кочегар. Оскільки пристосувань для автоматичної подачі твердого палива в топку паровоза в XIX і на початку XX століть ще не існувало, роль автоматики була змушена брати на себе людина з лопатою. Ось, власне, і весь секрет незвичайного розташування будки машиніста.

Паровозний тендер. Зверху - лоток для вугілля. Внизу - цистерна з водою.

Чи існували альтернативні конструкції паровозів із переднім розташуванням кабіни? Так, такі локомотиви дійсно з’явилися на стику століть. У таких поїздах усе ще був тендер із пальним, проте не було кочегара через специфіку використовуваного палива. Річ у тім, що локомотиви з передньою кабіною їздили не на вугіллі, а на мазуті. Зі свого боку організувати автоматичну подачу горючої рідини було набагато простіше, ніж організувати автоматичну подачу твердого палива. Однак, через складність конструкції і не надто популярне серед залізничників паливо, такі склади широкого вжитку так і не отримали.

Мазутний паровоз із переднім розташуванням кабіни.

При цьому варто зазначити, що розташування кабіни позаду парового котла завжди було великою проблемою для машиністів. Якщо на перших поїздах котел змушував локомотивну бригаду заради огляду вивішуватися на повному ходу з вікна, то на пізніх надпотужних поїздах циліндричний котел нерідко був настільки довгим, що перекривав огляд практично в будь-якому випадку. Через це машиністам доводилося керувати такими потягами ледь не наосліп.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати звідки у старовинних паровозів бралася електрика для освітлення колії

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню