Техно
0

Звідки у старовинних паровозів бралася електрика для освітлення колії

У практиці перших паровозів жодних електричних систем не було. Буферні ліхтарі, які використовувалися для освітлення шляху, працювали на керосині. Члени локомотивної бригади мусіли користатися ручними керосиновими лампами, аби отримати світло. У випадку необхідності, машиніст міг зробити факел для освітлення у темну пору доби, оскільки в потязі було вдосталь палива. Однак, наприкінці XIX століття в Європі з’явилися перші паровози з електричним освітленням. Питання виникає: звідки ж бралися ці електричні джерела енергії для парових машин, якщо навіть акумуляторів на паровозах не було?

Звідки на паровозі електрика?

Перші примітивні парові машини були створені вже в пізній античності. Однак повноцінний паровий двигун був винаходом людей лише у XVIII столітті. Слава розробки парової машини не належить одному винахіднику. Конструкція постійно удосконалювалась та доповнювалась різними вченими та інженерами протягом багатьох десятиліть. Перший паровоз у світі з’явився у 1803 році. Творцем цієї машини став англійський гірничий інженер Річард Треветік. Протягом усього XIX століття паровий двигун набував все більшої популярності: залізничні поїзди, морські судна та навіть парові автомобілі! Але в нашому випадку набагато важливішим є те, що перші електростанції також були… паровими.

Паровий двигун може дати електрику...

Електрика була відкрита людством ще в давній античності. Вона була відкрита давньогрецьким філософом Фалесом у VII столітті до нашої ери. Проте, масштабні дослідження цього феномена розпочалися лише в XVII столітті. Перший експериментальний електростатичний апарат був побудований у місті Магдебург, Німеччина, у 1650 році. Для того, щоб розкрити основний принцип вироблення електроенергії, людству знадобилося ще майже 200 років. На початку 1830-х років це вдалося зробити британському вченому Майклу Фарадею. Саме він зумів отримувати електричний струм за допомогою замкнутого провідного контуру та магніту. У 1871 році бельгієць Зеноб Теофіл Грамм винахідливо створив динамоелектричну машину, що поклала початок промисловому виробництву електроенергії.

...якщо підключити турбогенератор.

Перша електростанція була гідроелектростанцією. Вона була побудована в Англії у 1878 році. Однак її потужності вистачало лише для забезпечення електрикою невеликого маєтку. Набагато більш перспективним напрямком виявилось використання тих самих парових машин! У 1882 році спочатку у Великобританії, а потім і у США з’явилися перші теплові електростанції. Такі машини, як правило, живилися вугіллям. Електричність у них вироблялась за допомогою турбогенераторів, підключених до парової машини. Запитання: скільки часу знадобилося людям, щоб здогадатися, що турбогенератор можна використовувати не лише для електрифікації заводу чи житлового району, але і для електрифікації паровоза? Відповідь: майже жодного, вже на початку 1880-х років паровози почали оснащувати портативними турбогенераторами, що перетворювали енергію пари на електричну енергію.

Турбогенератор 1Р.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що за розкидані рейки лежать вздовж залізничних колій, і чому їх не крадуть

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню