Своєю появою автомобільна марка Volvo завдячує парі ентузіастів – Ассару Габріельсону і Густаву Ларсену, яким вдалося переконати керівництво компанії SKF почати виробництво у Швеції свого національного автомобіля. Оскільки одним із головних видів діяльності компанії SKF було виробництво підшипників, для випуску автомобілів було вирішено скористатися зареєстрованою ще в 1915 році торговою маркою Volvo, що в перекладі з латині означає – “я кочуся”.
Найперший серійний Volvo OV4 “Jacob” випустили в Гетеборзі ще 14 квітня 1927 року, і за передвоєнний період компанія налагодила масове виробництво легкових і вантажних машин різних моделей і призначення. У роки війни Volvo випускала обладнання для оборонного відомства Швеції, газогенератори і техніку для армії. Однак уже в 1942 році стартував проект компактної моделі PV 444.
Над створенням PV 444 працювало близько 40 дизайнерів. Повнорозмірний дерев’яний макет був пофарбований у чорний колір, а срібною фарбою позначили місця, де мають бути вікна.
Прем’єра новинки відбулася 1 вересня 1944 року в Стокгольмі (щоправда, перший серійний екземпляр виготовили лише 3 лютого 1947 року). На виставці і через деякий час після неї, було підписано близько 2300 контрактів на поставку PV 444. Автомобіль вирізнявся привабливим дизайном, мав несучий кузов і
4-циліндровий мотор, що став першим верхньоклапанним двигуном Volvo для легкового автомобіля. Він мав об’єм 1,4 літра і розвивав потужність 40 к.с. Усі машини першої партії (серія “А”) були пофарбовані в чорний колір із використанням целюлозної фарби, а металеві деталі всередині автомобіля забарвлювалися у світло-зелений колір.
Елегантний зовнішній вигляд новинки ні в чому не поступався передовим світовим аналогам. Тож не дивно, що PV 444 не тільки викликав ажіотаж у себе на батьківщині, а й зміг привернути увагу вимогливих американських покупців.
Спочатку передбачалося побудувати 8000 екземплярів PV 444, що було доволі сміливою метою, з огляду на те, що Volvo ніколи раніше не виробляла понад 2000 автомобілів. Але “маленький Volvo” став свого роду хітом: до 1958 року було випущено майже 200 тисяч PV 444. А якщо враховувати його модернізований варіант – PV 544, що випускався до жовтня 1965 року, то загальна кількість вироблених машин сягала 440 тисяч. З них 160 тисяч вирушило на експорт, а 280 тисяч реалізували в самій Швеції.
Важливою подією в історії компанії став дебют у 1956 році абсолютно нового сімейства Volvo P120, більше відомого під ім’ям Amazon (спочатку машина отримала назву Amason – ім’я, запозичене з грецької міфології). Модельний ряд був представлений 2- і 4-дверними седанами (версії 121/122S), а також практичним сімейним універсалом. Вперше для покупців було запропоновано двоколірне забарвлення, а також широкий список опцій, включно з інноваційними триточковими ременями безпеки. До слова, Amazon став першим у світі автомобілем, який оснащувався такими ременями вже в базовій комплектації! Згідно зі статистичними даними, вважається, що за 60-річний період застосування подібної системи безпеки, було врятовано не менше мільйона людських життів.
На базову версію Amazon ставили двигун від його попередника – PV 544, але найпотужніший Amazon – 123 GT – отримав 115-сильний двигун від спорткара Volvo 1800S. Модель 123 GT дебютувала 1966 року. Серед її характерних особливостей були дзеркала на крилах, додаткова оптика і тахометр на панелі приладів.
У період з 1957 по 1959 рік усі Amazon робили виключно двоколірними. Пропонувалися такі комбінації: чорний, темно-синій або рубіново-червоний кузов зі світло-сірим дахом або світло-сірий кузов із чорним дахом. У 1959 році з’явилася можливість замовити однотонний варіант забарвлення, а 1961 рік став останнім, коли були доступні двоколірні комбінації.
Можна сказати, вигляд моделі став квінтесенцією стилю різних європейських шкіл дизайну. Це дало змогу Volvo P120 знайти відгук у серцях як поціновувачів стриманої “тевтонської класики”, так і в тих, кому подобалася чуттєвість італійських “карроссері”. Чимало шанувальників седани і універсали Amazon знайшли за океаном. Загалом 60% машин відправляли на експорт. У період з 1956 по 1970 рік було випущено 667 791 Amazon, що на той момент стало рекордним досягненням для компанії.
Серед американських власників Amazon був і колишній держсекретар США Колін Пауелл. Йому належало кілька класичних моделей Volvo, зокрема – універсал Amazon 1966 року, подарований президентом Біллом Клінтоном і віце-президентом Елом Гором.
Про надійність цієї моделі свідчить той факт, що приблизно 8% із майже 297 тисяч Amazon, проданих у Швеції, досі експлуатуються власниками! У наші дні в Швеції зареєстровано близько 24 тисяч машин Volvo Amazon.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 5 надійних автомобілів, які заслужили репутацію “невбиваних”
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!