Автомобілі марки «Запорожець» дуже часто були причиною жартів. Однак, чого у більшості ЗАЗ було не відібрати, то це по-справжньому феноменальна прохідність. Машина впевнено почувалася навіть на найгіршому бездоріжжі незважаючи на те, що позашляховиком як таким не була. У чому ж полягав «секрет» успіху ЗАЗ на бездоріжжі?
Назвати запорожець динамічним просто не повернеться язик. При цьому існує категорія громадян, які глибоко переконані в тому, що легендарний ЗАЗ – це машина не варта уваги, а розповіді про її прохідність – не більш ніж «надутий» культ радянського автопрому. Вважати так можуть тільки ті, хто ніколи не сидів за кермом «Запорожця» і не опинявся в тих місцях, де звичайному легковому авто краще взагалі не з’являтися. Потужність двигуна в 27 «конячок» здатна викликати лише посмішку, проте разом з іншими технічними характеристиками її виявлялося більш ніж достатньо для подолання бездоріжжя. Що ж це за такі характеристики?
1. Вага
У питанні маси, «Запорожець» — це та худа балерина у світі автомобілів. Річ в тому, що для своїх габаритів автомобіль вийшов дуже легким. Усього 800 кг. Завдяки цьому позашляховик не встигає грузнути у бруді, а просто ковзає по ньому. Однак мала маса не змогла б зіграти, якби не ще пара важливих особливостей.
2. Компонування та привід
Компонування та привід – другі за важливістю речі, які визначають високу прохідність радянських автомобілів ЗАЗ на бездоріжжі. Якщо хтось не знав, то під капотом у «Запорожця» розташований багажник, а моторний відсік знаходиться ззаді в багажнику. При цьому автомобілі мали виключно задній привід. Поєднання заднього приводу і задньомоторного компонування призводило до того, що пара коліс, що штовхає, завжди знаходилася під додатковим навантаженням, що сприяло кращому подоланню складних ділянок шляху.
3. Просвіт
У питанні дорожнього просвіту старий-добрий ЗАЗ майже не поступається сучасним позашляховикам. Якщо у якогось американського Ford Kuga він становить 180-185 мм, то у “Запорожця” дорожній просвіт становив 140 мм. При цьому в деяких моделей він взагалі доходив до позначки в 165-175 мм. Це дозволяє ЗАЗ успішно проїжджати навіть там, де безнадійно в’язнуть та застрягають деякі сучасні кросовери.
4. Днище
Ще одна цікава особливість автомобіля ЗАЗ – це абсолютно плоске днище. Як воно допомагає? Елементарно! «Запорожець» буквально ковзає по багнюці. Найцікавіше, що таку форму картерного захисту було обрано конструкторами спеціально.
5. Геометрія
У питанні прохідності «Запорожця» багато що вирішувала геометрія. Не урок математики в середній школі, а ширина колії, довжина колісної бази, параметри заднього та переднього звисів, а також габарити кузова ЗАЗ. У результаті автомобіль з українського заводу мав кути в’їзду та з’їзду у 31 та 26 градусів. Чим вище ці кути, тим більш прохідним вважається автомобіль. Для кращого розуміння у багатьох сучасних кросоверів ці кути помітно менші.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 6 надійних позашляховиків для зими, які здатні подолати будь-які кучугури