Цікаві факти
0

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки 1

Якщо поглянути на колеса радянських вантажівок, які були розроблені і вироблені в другій половині двадцятого століття, то можна помітити, що майже у всіх них на металевих дисках встановлена якась дивна штука. З боку вона нагадує якусь металеву ручку. Однак, навряд чи це справді якась ручка колеса. Спробуємо розібратися в цьому.

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки 2
Під дивною залізякою ховається шланг.

Звичайно ж, ця дивна штука, яка виступає на колесах радянських вантажівок ніяка не ручка і не елемент прикраси, а металева заглушка, що виконує захисні функції. При необхідності заглушку можна зняти, відкрутивши кілька надійних болтів. Під заглушкою ховається повітряний шланг, який підключений до клапана-обмежувача (ніпеля покришки) і є частиною централізованої системи регулювання тиску повітря в шинах автомобіля.

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки 3
Частина системи підкачки коліс.

Центральну систему підкачки коліс встановлювали не тільки на вантажівки, але також на армійські позашляховики і різноманітні всюдиходи. Використовується централізована система регулювання тиску повітря в шинах автомобіля для регулювання рівня тиску в колесах. Система може як підвищувати його, здійснюючи підкачування, так і знижувати – спускаючи частину повітря з шин. У випадку пробиття колеса і витоку повітря централізована система регулювання тиску повітря в шинах автомобіля дозволить машині довгий час залишатися на ходу.

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки 4
В кабіні водія є датчики і важелі управління тиском.

При цьому іноді тиск в колесах доводиться знижувати, наприклад, під час їзди по складній місцевості, де з’являється ризик пробуксовування коліс. Управління центральною системою підкачки здійснюється прямо з кабіни водія. Там же є кілька індикаторів тиску і важіль для управління системою. При цьому на манометрі вказано який тиск в колесах є оптимальним для різних типів поверхні: ґрунту, піску, снігу і т.д. Спочатку централізована система регулювання тиску повітря в шинах автомобіля створювалася для потреб військових, проте сьогодні такі системи стоять і на багатьох цивільних авто, в першу чергу на сільськогосподарських машинах.

Чому у багатьох радянських вантажівок на колесах якісь дивні штуки 5
Тиск в колесах регулюється для поліпшення прохідності.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про танки, які в СРСР поставляла Велика Британія і як вони вплинули на хід війни

Advertisement
Теги: , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню