Кожен, хто хоча б раз тримав у руках абсолютно нову шину, не міг не звернути увагу на наявність загадкових “вусиків”, “волосиків”, “ворсинок” по всьому колу протектора. Ці утворення розподілені по поверхні шини занадто послідовно і рівномірно, щоб припустити думку про випадковість їхнього утворення. Ще складніше повірити в те, що ці “ворсинки” нібито не несуть будь-якої утилітарної функції. Так навіщо ж вони потрібні насправді?
Розташування загадкових відростків по всій поверхні протектора автомобільної шини занадто послідовне і правильне, щоб повірити в їхню марність або випадковість появи. З іншого боку, подібні “ворсинки” здебільшого зникають з поверхні протектора вже після першого серйозного заїзду. Цей факт ставить під сумнів ідею про будь-яку утилітарність їхнього призначення. Цілком очевидно, що гумові відростки не потрібні ні для поліпшення зчеплення з дорожнім покриттям, ні для поліпшення гальмування… Для шипів вони занадто тонкі, довгі (близько 1 см) і недостатньо міцні.
Насправді все куди простіше. Річ у тім, що “ворсинки”, якими засіяна будь-яка новенька покришка, є нічим іншим, як найтривіальнішим гумовим облоєм або іншими словами – випресуванням. Утворюється вона в момент виробництва, коли гаряча гумова сировина проходить процес вулканізації і видавлюється з прес-форми. Виходить випресування аж ніяк не випадково, а завдяки наявності в конструкції прес-форми спеціальних “каналів випресування”. Потрібні вони виключно для видалення “зайвого” матеріалу під час виробництва. Якби цих каналів не було, зайва гума спрямовувалася б у напрямку до першої доступної щілини.
“Волоски” випресування в процесі виробництва з’являються на будь-якій покришці. Однак, не на будь-якій “гумі” вони залишаються до моменту поставки продукції в магазин. Річ у тім, що в 9 з 10 випадків “ворсинки” залишають тільки на відносно недорогих або зовсім бюджетних покришках. Своєю чергою, на дорогій “гумі” облою, найімовірніше, не буде, оскільки в їхніх випадках все зайве зрізають ще на заводі заради поліпшення естетичних якостей. Тому якщо в магазині вам попадеться покришка без заповітних відростків, не поспішайте погано думати про неї або торговий заклад. Швидше за все, це просто дорога модель.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому міняючи проколоте колесо, треба ввімкнути магнітолу і закрити вікна
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!