Цікаві факти
0

Для чого на селекторах старих АКПП була кнопка “overdrive” і куди вона зникла

У ті часи, коли автоматична коробка перемикання передач на автомобілях все ще була екзотикою, в безпосередній близькості з селектором можна було побачити невелику кнопку. А прямо на ній (або поруч) красувався напис у дусі “Overdrive OFF”. Серед автомобілістів кнопку так і прозвали – “овердрайв”. Що цікаво, в сучасних автомобілях з АКПП відшукати подібну кнопку швидше за все не вийде. Навіщо ж вона була потрібна, куди і чому зникла?

Овердрайв - это повышающая передача. |Фото: avtoshark.com.

В англійській мові слово “оverdrive” стосовно автоматичної коробки передач означає так звану “підвищувальну передачу”. В автоматичній коробці ця передача – це парочка шестерень вторинного і проміжного вала, передавальне відношення яких менше одиниці. На практиці це означає, що вторинний вал коробки працює з більшою частотою обертання, ніж маховик двигуна. Завдяки цьому відбувається підвищення числа обертів на виході, за рахунок зниження величини крутного моменту, що передається на ведучі колеса.

Овердрайв корисний при їзді по прямій.

Таким чином “овердрайв” є вищою сходинкою роботи автоматичної трансмісії. Даний режим надзвичайно корисний насамперед з точки зору економії палива під час рівномірного руху. Наприклад, коли їдеш по шосе. Однак, підвищувальна передача може бути прямо шкідливою, коли автомобіль має рухатися складними ділянками, де від двигуна потрібна максимальна продуктивність. Наприклад, вищі передачі автомата прямо шкідливі під час руху в гору, звивистою дорогою або під час їзди з додатковим навантаженням (причепом).

Овердрайв шкідливий на складних ділянках.

На жаль, перші автоматичні коробки передач не вміли самостійно вмикати потрібний режим трансмісії, а тому в їхній конструкції і була передбачена спеціальна кнопка… Відповідно “Overdrive OFF” можна перекласти як “відключення підвищувальної передачі”. Примусово заблокувавши “овердрайв”, автомобіліст змушував АКПП працювати тільки на перших трьох передачах з 4-5. Це давало змогу залишити коробку в діапазоні максимально можливого крутного моменту.

АКПП за роки стали набагато складнішими і тепер кнопка не потрібна

Проте в міру розвитку технологій автоматична трансмісія помітно ускладнилася. На зміну “простеньким” коробкам з 4-5 передачами прийшли сучасні “автомати” з 7-10 передачами. Нові коробки стали не тільки складнішими, а й досконалішими. У них підвищувальними передачами можуть бути не тільки найвищі. Автоматика коробок розвинулася настільки, що тепер трансмісія сама обирає правильний режим роботи і більше не потребує жодних “милиць” на кшталт кнопки примусового блокування “овердрайву”.

Тепер усе робить сама трансмісія.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 8 найкращих броньованих автомобілів, здатних захистити пасажирів від атаки ззовні

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню