Цікаві факти
0

Чому в одних автомобілів бензобак праворуч, а в інших – ліворуч

Ніколи не задавалися питанням, чому сучасні автомобілі заправляють на бензоколонках з різних боків кузова? Чим регламентується праве або ліве компонування заправної горловини? Одразу обмовимося, що чітких стандартів розташування бака (з правого, лівого або навіть з тильного боку машини) не існує. Однак у розташуванні таких елементів є певна логіка, яку ми систематизуємо в цій статті.

Насамперед зрозуміло, чому у ліворульних машин паливний бак, як правило, розташовується на правій боковині. Річ у тім, що при правосторонньому русі простіше під’їхати до бензоколонки праворуч. У цьому разі вам буде зручніше виходити з машини і ви менше ризикуєте вдарити об колонку або її огорожу водійськими дверима. Вважається також, що при рознесенні водійських дверцят і паливного бака по різних бортах бензинові пари проникнуть у салон не так швидко, як якби ви відчиняли дверцята з боку колонки.

Здавалося б, усі європейські машини за винятком британських з їхнім лівостороннім рухом повинні обов’язково мати праве розташування заправної горловини. І навпаки – моделі з Японії та Великої Британії з лівостороннім рухом повинні йти здебільшого з розташуванням бензобака зліва. Але ж ні – наприклад, більшість автомобілів Citroen – “шульги”: паливний бак розташований не праворуч, а ліворуч всупереч загальноєвропейському тренду. Виняток – хіба що Citroen C5 Aircross з правостороннім паливним баком. Японські ж моделі, як правило, мають модифікації з лівим і правим баком, залежно від ринку збуту тієї чи іншої моделі. Але “японці”, орієнтовані спочатку на внутрішній ринок, зокрема Nissan Teana минулих генерацій, мають бензобак зліва.

Чимало компаній у компонуванні паливних баків дотримуються сформованих традицій. Так, переважна більшість моделей Volkswagen і BMW мають правий люк, а практично всі сучасні Kia – лівий. В останньому випадку таке розташування пов’язане з початковим орієнтуванням корейських марок на японський ринок з лівостороннім рухом. Німці ж пояснюють праве розташування паливного бака міркуваннями безпеки – мовляв, якщо виникне потреба долити паливо з каністри на трасі, то водій робитиме це, перебуваючи на узбіччі, читай – на відстані від трафіку.

Американські автовиробники тим часом нерідко керуються в питанні розміщення паливного бака нічим іншим, як зручністю для власників автомобілів. На більшій частині американських машин лючки бензобаків розташовані зліва (незважаючи на ліве кермо). Як з’ясовується, так зроблено для того, щоб водії не докладали зайвих зусиль – під’їхали до колонки, зробили лише пару кроків до заправного пістолета, і чудово.

Що стосується радянського автопрому, то баки у цих жахливих машин найчастіше розміщені на європейський манер – праворуч, що, до речі, вказує на пріоритетний ринок збуту. Втім, були й винятки. Наприклад, в універсалів 2102 і 2104 бак розташовувався зліва, у “Москвича 408”, як видно, з оглядкою на низку американських автомобілів тих часів, – ззаду.

На закінчення – кілька порад для людей, недосвідчених в автомобілях. Якщо ви не знаєте, з якого боку у вашій машині розташований паливний бак, а вам потрібно терміново визначитися, з якого боку під’їжджати до заправки, погляньте на приладову панель. У переважній більшості автомобілів поруч із піктограмою бензоколонки є стрілочка, що підказує, з якого боку машини відкривається бак. Якщо ж такої індикації на “приборці” немає, просто знайдіть таку саму модель у потоці. У щільному міському трафіку зробити це буде простіше, ніж здається.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо насправді потрібні дерев’яні накидки на сидіння машини

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню