Комуністи явно мали проблеми з фантазією (і не тільки з нею) в галузі вигадування назв (і не тільки в цій галузі). Білоруський автомобільний завод – одне з найвідоміших машинобудівних підприємств БРСР та Республіки Білорусь, що спеціалізується на випуску кар’єрної техніки. На сьогоднішній день БелАЗ займає близько чверті світового ринку у сфері виробництва кар’єрних самоскидів масою понад 90 тонн. Проте, якщо порівняти самоскиди сучасні та радянські, то можна буде знайти одну цікаву відмінність у склі кабіни.
Від’ємний кут нахилу скла кабіни – коли верхня частина лобового скла висунута трохи вперед. Найбільш спостережливі можуть можуть навіть згадати про те, що таке скло можна побачити не тільки на кабінах кар’єрних самоскидів. Зустрічається воно і на морських суднах, і на деяких залізничних поїздах, а також різній спеціальній техніці. Тому насправді вся «фішка» криється не в БелАЗах, а в тому, навіщо таке скло може знадобитися в принципі!
Насправді все дуже просто, але від того не менш цікаво. Скло з від’ємним кутом нахилу – це своєрідне покриття антивідблиску для бідних. Насамперед такий спосіб організації вікна дозволяє помітно скоротити ризик сонячних відблисків, які можуть завадити водію, машиністу, капітану чи оператору техніки. Подібне технічне рішення дозволяє позбавити конструкторів від куди дорожчих способів усунення проблеми.
Є ще один великий плюс такого скла: вікно, організоване подібним способом, має кращий огляд. Що дуже зручно, особливо при управлінні чимось великим і не надто поворотливим. Зрештою, від’ємний кут нахилу підвищує стійкість скла до забруднення, через що доводиться рідше користуватись склоочисним обладнанням.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому раніше у КрАЗів кабіни були дерев’яними, коли у решти вантажівок – з металу