Вантажівки КрАЗ зайвих представлень не потребують. Ті, хто добре знає ці машини, повинні пам’ятати про те, що перші серії кабін робили з дерев’яних брусів. Зустрічалися такі вантажівки до 1993 року. Виникає питання, чому у КрАЗа кабіна була дерев’яною, тоді як у решти радянських вантажівок вона була металевою?
Сталева кабіна у КрАЗа з’явилася 1978 року на 250-ій моделі. Незважаючи на це, машини з дерев’яними кабінами, обшитими металом, продовжували випускати. Існує прекрасна легенда про те, що оскільки більшість цих вантажівок йшло на роботи в Сибір, то дерев’яна кабіна їм була на випадок надзвичайної зупинки в умовах суворого клімату. Нібито кабіну можна було розібрати на дрова та спалити для обігріву себе та автомобільного двигуна, щоб протриматися до прибуття допомоги. Головна проблема цієї легенди в тому, що дров із кабіни вийде не так уже й багато, якщо потрібно протриматися, скажімо, добу.
Насправді причина проста – банальна економія. Сама по собі дерев’яна кабіна для вантажівки не є чимось дивовижним. Абсолютно всі ранні вантажівки мали дерев’яні кабіни. А далі постає питання про переоснащення виробництва. Коли лінія працює, модернізувати її не так просто, а найголовніше – недешево, навіть якщо йдеться, здавалося б, про таку дрібницю, як кабіна.
Заради справедливості варто відзначити, розробка останніх не така проста. Наприклад, над розробкою кабіни 250-го КрАЗу запрошували працювати фахівців та дизайнерів з інших підприємств, бо своїх на той час завод не мав. Надалі необхідно було переоснастити виробничу лінію новими штампами. Останні для заводу також робилися фахівцями з інших підприємств, про що свідчить розповідь начальника бюро кабін КОЕ Євгена Ширшонкова. За його словами, нова кабіна створювалася дуже болісно.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про «ведмедку» і для чого між колесами машини потрібний такий дивний механізм