Сьогодні складно відшукати автомобіль, який не мав би тих чи інших проблем з корозією кузова. Ця проблема майже однаково актуальна як для машин на первинному, так і на вторинному ринку. Однак, чи доводилося замислюватися над тим, які умови визначають стійкість автомобільного кузова до руйнівного процесу? Як це часто буває, насправді винен не один фактор, а цілий набір.
1. Якість лакофарбового покриття
Лакофарбове покриття – це свого роду основний бар’єр захисний автомобільного кузова. Не єдиний і аж ніяк не абсолютний, але вкрай важливий. На жаль, в останнє десятиліття намітилася вкрай негативна тенденція: виробники навіть титулованих марок автомобілів вважають за краще економити на якості ЛКП. Насамперед економія позначається на товщині загального шару фарби. Дається взнаки і якість обраного для фарбування матеріалу. Але найгірше те, що з міркувань економії виробники йдуть на свідоме порушення технології фарбування. В результаті захисний шар виходить занадто ніжним, нестійким до механічних пошкоджень, з недостатнім рівнем адгезії. У найзапущеніших випадках виробники можуть навіть знехтувати основою на деяких ділянках кузова, нанісши тільки шар ґрунтівки.
2. Якість захисного покриття
Фарба важлива, проте не є абсолютним захистом від іржі. Без надійної «хімічної шкіри» ніяка ЛКП не допоможе. Сьогодні кожен автомобіліст знає про те, що машина має бути оцинкована. Однак, насправді якісне захисне покриття складається не тільки з оцинковування товщиною 5-7 мікрометрів. Крім цинку, кузов повинен мати ще два захисні шари. Фосфатний шар, що відповідає не так за захист, як за адгезію ґрунтівки, бази і лаку. А також катафорезний шар завтовшки не менше 21-23 мікрометрів. При цьому насправді від якості катафорезу корозійна стійкість кузова залежить набагато більше, ніж від якості оцинкування.
3. Захисні елементи
Не останню роль корозійної стійкості кузова автомобіля відіграють різноманітні захисні елементи. Особливо це стосується найуразливіших місць – пороги та арки. Сьогодні багато компаній з різних причин відмовляються від використання бризковиків, проте насправді цей не надто естетичний елемент дизайну здатний значно продовжити термін експлуатації кузова. Втім, не всі захисні елементи однаково корисні. Наприклад, накладні пластикові арки або пороги можуть не тільки не захистити, а й сприяти якнайшвидшому розвитку іржі. Тут все залежить від умов експлуатації, конструкції кузова та якості виготовлення самих захисних елементів.
4. Якість швів
Зварні шви автомобіля мають бути захищені належним чином. Однак недостатньо просто захистити шов герметиком. Ще він має бути якісно зварений. На жаль, тут проблема та сама, що і з якістю ЛКП – останніми роками автомобільні виробники все частіше економлять на технології виробництва. Особливо це стосується автомобілів бюджетного цінового сегмента.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 7 популярних автомобілів з нікудишнім ЛКП, які починають «гнити» раніше за встановлений термін












