Якщо подивитися на автобуси ПАЗ, як на старі радянські, так і відносно нові моделі, можна помітити одну цікаву особливість. На відміну від переважної більшості інших автобусів, він має невеликий люк у задній частині. Навіщо він зроблений і для чого може бути використаний? Відповідь на це питання має знати майже кожен військовий.
У XX столітті Радянський Союз перебував у стані майже перманентної підготовки до війни. Після закінчення Другої Світової війни країна почала готуватися до Третьої світової, вже ядерної війни. У такому разі величезне значення організації господарства приділялося речам подвійного призначення. Сьогодні багато людей і не здогадуються про те, що значна частина радянських товарів мала «подвійне дно».
Стосується це і автобусів марки ПАЗ, у яких у задній частині розташований невеликий люк із незрозумілим для сучасної людини призначенням. Сьогодні про нього знають хіба що рятувальники, медики та військові. А все тому, що конструкцію автобусів ПАЗ було розроблено з урахуванням вимог цивільної оборони. Керівництво СРСР вимагало, щоб у країні була хоча б одна модель автобуса, яка матиме подвійне призначення: цивільне та військове.
Люк у задній частині автобуса дозволяє використовувати його як санітарну машину для транспортування поранених. У разі потреби задній ряд крісел (диван) у салоні автобуса легко та швидко демонтувався за допомогою звичайної викрутки. Задній люк можна було використовувати для транспортування нош з важкопораненими. При цьому кришка люка так само виконує захисну функцію і здатна прикрити носилки від сміття, що падає, бруду або скла, що посипалося з самого автобуса. Наприклад, внаслідок обстрілу.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому раніше у КрАЗів кабіни були дерев’яними, коли у решти вантажівок – з металу