Поворотні сигнали – невід’ємна частина автомобіля, без якої його складно уявити. Проте, так було не завжди. Історія появи поворотників сягає ще початку минулого століття, і в першому своєму виконанні вони мали зовсім інший вигляд.
Перші поворотники
Батьком самої концепції використання поворотників можна вважати Персі Дугласа-Гамільтона, інженера зі США. У 1907 році він першим в історії подав заявку в патентне бюро на пристрій, який мав вказувати напрямок повороту автомобіля. Щоправда, сучасна людина навряд чи зможе одразу сказати, що це і для чого необхідно.
Щось, що хоча б віддалено нагадує сучасний поворотник, було винайдено в 1925 році. Як сигнал повороту використовувалася електрична лампочка, а автором винаходу був Едгар Вальц-молодший. Він навіть запатентував свій винахід, розраховуючи продати його виробникам автомобілів. На жаль, його зусиль ніхто не оцінив. На той момент і без електричних поворотників усі добре обходилися.
Все змінилося після того, як у 1939 році закінчився отриманий на електричні поворотники патент. Щойно це сталося, компанія Buick одразу ж узяла на озброєння цю ідею, яка виявилася потрібною і корисною. Того ж року електричними сигналами повороту був оснащений Buick Roadmaster. Поворотниками укомплектували задню оптику, а через рік передню. Спочатку для управління ними використовувався спеціальний перемикач, розміщений на передній стійці. Потім його замінили спеціальною системою, яка вимикає поворотники після того, як кермо повертається в нульове положення.
Сучасні поворотні сигнали
Після закінчення Другої світової війни електричні сигнали повороту почали впроваджувати і на території Європи. Спочатку, за аналогією з покажчиками повороту зі Сполучених Штатів, передні були білого кольору, а задні – червоного. У експертів подібна конструкція викликала великі сумніви в її безпеці. Здалеку їх можна було сплутати зі стоп-сигналами або габаритами. Тому наприкінці 1950-х років від уряду стали вимагати змінити колір поворотних вогнів.
Завдяки багаторічним зусиллям у 1967 році вдалося домогтися від ООН припису використовувати спереду поворотні вогні білого або жовтого кольору, а ззаду тільки жовтого.
У Сполучених Штатах же вирішили, що доказів підвищеної небезпеки при використанні червоних поворотників немає, і дозволили крім жовтого кольору для задніх поворотних вогнів використовувати червоний. Цим скористалися виробники, які вважають за краще встановлювати червоні вогні, щоб заощадити на процесі виробництва.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого в машині встановлено ручку на стелі ліворуч від водія