Американська великотоннажна вантажівка Kenworth W900 – це жива легенда серед сідельних тягачів США. Щоразу, коли мова заходить про американських далекобійників, то насамперед згадують про цю машину! Подумати тільки, W900 виробляють з 1961 року донині! Таким чином тягачу вже 62 роки. Вражаюча цифра. Очевидно, що у W900 неймовірно вдала конструкція. Але в чому ж конкретно полягає секрет успішності цього роботяги?
Існує відома думка: якщо щось має вигляд качки, крякає, як качка, і плаває, як качка, то, найімовірніше, – це качка. Цей принцип справно працює в більшості життєвих ситуацій. Однак, іноді все виявляється не так просто і ситуація з Kenworth W900 – якраз один із таких випадків. Якщо щось виглядає як W900, називається, як W900 і їздить як W900 – це ще не означає, що це “той самий” W900 від 1961 року розробки. Іншими словами, сучасний тягач має мало спільного з машиною початку другої половини XX століття. Американці знамениту вантажівку постійно вдосконалювали. Кілька разів поліпшення носили по-справжньому радикальний характер. А що стосується назви, то це просто чистий маркетинг.
Kenworth W900 – це успішний бренд. Однак, справжні W900 випускали (барабанний дріб!) лише ТРИ роки – з 1961 по 1964. Уже в 1965 році сідельний тягач пережив першу серйозну модернізацію: подовжили капот, замінили двигун, замінили радіатор, поміняли двері та вікна, переробили всю вентиляцію, покращили оснащення салону і ще багато іншого. По суті, це була нова модель, яка отримала індекс W900A. Випускалася вона до 1982 року. А у 82-му на світ з’явилася модель W900B, яка також зазнала чимало змін як у дизайні, так і під капотом. Зокрема, в машині від 82-го вперше з’явилися модульні електричні компоненти. Цю вантажівку виробляють і донині. У 1987 і 1994 році на базі W900B створювалися додаткові моделі з індексами “L” і “S”.
При цьому з комерційних міркувань W900B ще в 1980-ті роки перейменували в старий W900, який вже не випускається. Тому що W900 – це круто, це ностальгія! Буква “А” – це теж ніби як круто, тому що вона перша в алфавіті. А ось буква “B” уже створює “присмак” посередності та вторинності, що погано позначається на продажах. Варто нагадати, що в США оцінки речам дають не за бальною шкалою, а за буквеною. Так, наприклад оцінка “А” у школі – це те саме, що в рідних краях – 10-12 балів. Відповідно “В” – це 9 балів і так далі.
Тому ніде, крім як у технічній документації, її не побачиш. Ба більше, 2018 року модель W900B пережила нову капітальну модернізацію. Чи змінилася назва для продажів? Звісно ж ні. Роки йдуть, а кожен новий сідельний тягач так само маркується індексом W900 від вантажівки, яку випускали всього 3 роки в далекому минулому. Хоча всі тягачі мають однаковий силует і назву, начинка, оптика та оснащення салону в сучасних W900 далеко не ті ж самі, що в W900 від 1961 року.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в американських тягачів така величезна відстань між кабіною і причепом