Лайфхаки
0

8 помилок водія, які можуть швидко угробити автомобільний двигун

Сучасні автомобілі оснащені безліччю корисних опцій, і тому у деяких водіїв виникає хибне відчуття, що двигуну не страшні ніякі навантаження. Тому не вважають за потрібне дотримуватися правил експлуатації. Однак нешкідливі на перший погляд помилки здатні створити великі проблеми. Розповідаємо, які дії водія можуть швидко вбити двигун автомобіля.

 

1. Ігнорувати прогрівання

Зимой перед началом движение желательно прогревать автомобиль/ Фото: aif.ru Источник: https://novate.ru/blogs/021223/68159/

Їзда на холодному двигуні – вірний спосіб вивести його з ладу завчасно. Причому взимку це вийде ще швидше.

Річ у тім, що моторне масло за ніч стікає вниз, поверхня деталей виявляється сухою. Коли водій починає рух одразу після запуску двигуна, масло залишається холодним. Тому воно не встигає рівномірно розподілитися по деталях і захистити їх від тертя. У результаті перший десяток метрів вони отримують підвищене навантаження, через що швидко зношуються.

Крім того, під час експлуатації непрогрітого двигуна утворюється конденсат у картері. Волога потрапляє в моторне масло, і його робочі властивості погіршуються. Елементи двигуна погано змащуються і охолоджуються, що також призводить до швидкого зносу і поломок. Тому візьміть за звичку завжди прогрівати двигун після тривалої стоянки.

 

2. Часто газувати або різко гальмувати

Під час різкого старту відбувається навантаження на важливі вузли та системи машини

Звичка різко стартувати з місця – одна з найшкідливіших для автомобіля. У цьому випадку страждає не тільки гума. Підвищується навантаження на всі найважливіші вузли і системи, що призводить до їхнього прискореного зносу. Ламаються завчасно підшипники, виходить з ладу коробка передач.

Не менш шкідливе й екстремально різке гальмування. У цьому разі підвищується знос усієї гальмівної системи. Тому не варто без особливої потреби різко зупиняти автомобіль. Але якщо любите агресивну їзду з ефектними стартами і раптовими гальмуваннями, тоді не скаржтеся на часті поломки.

 

3. Відмова від мийки

Взимку мити автомобіль потрібно так само часто, як і влітку

Багато водіїв не бачать сенсу наводити чистоту взимку. Мовляв, все одно через п’ять хвилин забризкається. Проте експерти наполягають на необхідності зимового миття. Річ у тім, що на поверхню автомобіля потрапляє не тільки бруд.

Найнебезпечніше – дорожні реагенти і солі. Якщо їх не змивати, то агресивні речовини дуже швидко зашкодять кузову, ЛФП і гумовим елементам. Тому в зимовий період частота миття має бути такою ж, як і влітку.

 

4. Їзда на низьких обертах

Вважається, що такий спосіб допомагає економити паливо. Можливо. Але рух на низьких обертах шкодить двигуну і прискорює необхідність дорогого ремонту, а то й заміни.

Річ у тім, що під час їзди на малих обертах посилюється теплове навантаження на двигун через зниження подачі масла. У результаті деталі сильніше труться і гірше остуджуються. Перегрів і посилене тертя призводять до швидкого зносу і поломок компонентів мотора.

На думку фахівців, на “механіці” краще їздити на оборотах трохи вищих за середні і періодично розкручувати мотор до максимальних значень. А якщо на машині стоїть “автомат”, то час від часу вмикати спортивний режим. Такі хитрощі допоможуть не тільки зберегти, а й трохи продовжити ресурс двигуна.

 

5. Відразу після зупинки глушити турбодвигун.

Різка зупинка турбомотора може призвести до пошкодження ущільнювачів

Така дія призводить до швидкого зносу підшипників. Крім того, розігріте масло після різкої зупинки мотора може закипіти. Своєю чергою це спровокує його коксування і появу задирів на деталях.

А ще різка зупинка турбіни може призвести до викривлення крильчатки і пошкодження ущільнювачів. Тому якщо в автомобілі немає електронасоса, який качає після зупинки охолоджувальну рідину, то краще мотор одразу не глушити.

Закінчивши рух, постійте кілька хвилин із працюючим двигуном. За цей час компресор пережене охолоджувальну рідину і остудить турбіну. Після цього можете вимикати двигун.

 

6. Під час їзди тримати ногу на педалі зчеплення.

При постійному натисканні на зчеплення швидко виходять з ладу диски

Постійно тиснути на педаль – поширена звичка багатьох водіїв. Причому грішать цим не тільки новачки, а й бувалі профі. Особливо коли доводиться часто пересуватися по заторах.

Але така звички сильно шкодить двигуну. Зчеплення піддається колосальним навантаженням, через що диски швидко зношуються і ламаються. У середньому, через 8-12 тис. км пробігу доведеться їх міняти.

 

7. Економити на оливі та охолоджувальній рідині.

Невідповідна олива не може захистити мотор автомобіля

Багато водіїв у прагненні заощадити користуються дешевими рідинами. Причому підбирають їх за ціною, а не за робочими характеристиками. А тим часом невідповідна технічна рідина не здатна захистити двигун від перегріву. У результаті копійчана економія призведе до серйозних витрат на капремонт або заміну силової установки.

 

8. Не заглядати перед поїздкою під капот.

Автомобільний капот

Якщо ви залишаєте машину на вулиці, то візьміть за правило спочатку заглянути під капот, а потім заводити автомобіль. Річ у тім, що туди часто забираються безпритульні кішки, які рятуються від холоду. Працюючий двигун може серйозно поранити тварину і навіть убити. Тому не забувайте перевіряти підкапотний простір після тривалої стоянки.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як за допомогою силіконової змазки позбутися пропусків запалювання в моторі

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню