Не секрет, що майже всі технології в СРСР так чи інакше, були краденими ідеями і напрацюваннями із у цивілізованого західного світу. Не виключення і автомобілі. У цій статті розглянемо, як створювалась вантажівка ЗІЛ-130.
1. Рама
Рама – найважливіший елемент будь-якого вантажного автомобіля. І в ЗІЛ-130 вона не була чимось новим. Ця рама була розроблена ще в 1950-ті роки для вантажівок ЗІС (поміг в цьому процесі Ленд-ліз від США). Наприклад, на цій же 4-тонній рамі їздив і не менш знаменитий 150-й, а потім 164-й та його модифікація «А» стара рама змінювалася протягом багатьох років. Змінювалася начинка автомобіля, проте рама залишалася незмінною.
Але були і деякі зміни. При цьому якщо взятися за порівняння рами ЗІЛ-130 із рамами інших вантажних автомобілів тієї епохи, то виявиться, що між ними є і деякі відмінності. Рама ЗІЛ-130 насамперед відрізняється підвищеною жорсткістю на кручення. Інакше кажучи, вона робилася зокрема для тривалої експлуатації за умов бездоріжжя.
2. Кабіна
Навряд кабіна є визначальним елементом вантажного автомобіля, нехай і залишається дуже важливою частиною конструкції. Проте тут важливо зрозуміти головне: стилістично схожі абсолютно всі вантажівки. У тому числі через споріднену технологію виштампування, яку радянці вкрали у західного світу. Якщо порівняти Dodge СЗ-ТА8, Ford GK4500, Chevrolet 5700, REO F22R-I, то виявиться що ЗІЛ-130 скопійований саме з цих авто.
3. Двигун
Двигун у ЗІЛ-130 мав власну розробку. Ну як власну, майже власну. Це допрацьована копія силового агрегату «Chrysler». Саме США були на передовій фронту розробки ДВЗ у першій половині XX ст, вони ж відправляли вирішальну допомогу у вигляді десятків тисяч одиниць техніки в Європу для боротьби з Гітлером. А тому зразки та досвід фахівців США активно копіювався радянцями. Агрегат 130-го був трохи перероблений. Зокрема збільшили об’єм та віддачу двигунів.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого вантажівкам ЗІЛ-130 зробили закруглений кузов