Цікаві факти
0

ЗАЗ-968МП: Які особливості мав “Запорожець” у кузові пікап

“Запорожець” це дуже відомий автомобіль в нашій країні. Створювали його, звісно, з благими намірами, але реалізація виявилася не дуже вдалою. Проте деяким автовласникам пощастило володіти справжнім раритетом, який зберігся до наших днів у небагатьох екземплярах: заводським пікапом ЗАЗ-968МП.

 

“Запорожець” – пікап

Офіційну точну інформацію про цей дивний транспортний засіб знайти дуже складно, оскільки його випускали лише з 1990 по 1994 роки. За деякими даними, всього за цей час побачили світ 2500 екземплярів, переважна більшість з яких розвалилися за минулі майже чотири десятиліття. Завдяки малому тиражу і надзвичайно низькій корозійній стійкості, чули про цей автомобіль небагато, а ще менше – бачили його на власні очі.

Початком же історії пікапа заведено вважати 1970-ті роки. Саме тоді вони стали використовуватися для внутрішніх перевезень територією заводу. На них возили дрібні деталі, інструменти та матеріали, якщо це не вимагало використання великої вантажівки. Самих вантажівок було небагато, а реєстрацією їх як транспортного засобу для доріг загального призначення ніхто не займався, оскільки вони не виїжджали за межі підприємства.

Все змінилося після розпаду СРСР, коли криза змусила багатьох звернутися до ведення власного господарства. Керівництво Запорізького заводу зробило ставку саме на це і почало випуск пікапа ЗАЗ-968МП. Компактна вантажівка могла б мати попит, через відсутність конкуренції в цьому класі. Автомобіль випускався до 1994 року, а випуск його припинили разом зі звичайним “Запорожцем”.

 

ЗАЗ-968МП

Втім, навряд чи про це хоч хтось пошкодував. ЗАЗ-968М сам по собі був володарем незліченної кількості технічних проблем, вирішенням яких ніхто не збирався займатися. Незручна конструкція салону, двигун, що вічно перегрівається, і багато іншого перетворювало життя автовласника на нескінченний квест. Його перетворення на пікап лише додало нових неприємностей.

Пікап ЗАЗ-968МП виготовляли способом, який більше підходить для гаража механіка-недоучки. Ніхто не опікувався технічними деталями та відпрацюванням кожного нюансу конструкції. Принцип же був надзвичайно простий: відрізати і викинути все зайве.

Кабіну позаду переднього ряду сидінь просто зрізали, а на її місце вварювали заглушку з вікном. Замість покладеного заднього дивана в самому низу по периметру встановлювався сталевий кутник. Згодом він слугував опорою для підлоги у вантажному кузові, а підлогу виготовляли з фанери завтовшки 10 міліметрів.

Оскільки частину кузова було безжально зрізано, для збільшення загальної жорсткості в вільне місце, що утворилося, вварювали сталеву трубу. На цьому всі кузовні роботи закінчувалися, а отримані пікапи відправляли на фарбування.

Подальша їхня доля була дуже сумною. Роль обшивки в салоні “Запорожця” виконував лист, пресований з тирси і з декоративним покриттям зверху. Він же потім і опинився у вантажному кузові, залишений сам собі та всім погодним примхам. Оскільки таке покриття не захищало від води зовсім, а з корозійною стійкістю у ЗАЗ-968М від початку було погано, то пікапи починали стрімко іржавіти і розсипалися набагато швидше, ніж оригінальний автомобіль.

Звісно, періодично знаходяться екземпляри в різному ступені збереження, а ентузіасти відновлюють їх ціною неймовірних зусиль. Наприклад, приведення до ладу одного з пікапів потребувало величезних жертв з боку донора, оригінального ЗАЗ-968М. З нього зняли більшу частину кузова, деякі деталі двигуна і ходової частини. Після чого все це довелося підганяти за допомогою молотка і кутової шліфувальної машини.

На ходу пікап ЗАЗ-968МП нічим не відрізняється від свого прабатька, має ті самі проблеми, до яких додаються абсолютно нові. Наприклад, користуватися вантажним кузовом виявилося абсолютно неможливо: у нього немає бортів, а ззаду так і залишився двигун. Тому нормально завантажити або вивантажити щось із нього можна виключно за допомогою лебідки.

“Запорожців” у кузові пікап залишилося надзвичайно мало, вони перетворилися на своєрідний раритет. Ними дуже цікавляться ентузіасти та колекціонери, які бажають заволодіти такою екзотикою.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про те чим відрізнялися між собою такі схожі радянські автомобілі ВАЗ-2101 і ВАЗ-21011

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню