Радянська вантажівка ГАЗ-66 (газон 66) є однією з найвідоміших машин у своєму сімействі. Навіть ті, хто не цікавиться автомобільною тематикою, мали чути про те, що свого часу 66-й заробив прізвисько «Шишига». При цьому не кожен знає про те, що назва насправді неблагозвучна. За що саме таку кличку отримала надійна вантажівка?
Радянський вантажний автомобіль ГАЗ 66, прозваний у народі «Шишигою», був розроблений як дослідний зразок ще 1957 року. Однак у серійне виробництво машина пішла лише 1964 року після внесення до її конструкції цілої серії доробок. У наступні роки 66-й не раз з’являвся на різних виставках, де збирав численні звання та нагороди. Повнопривідний автомобіль вироблявся як на Горьківському автомобільному заводі, так і на Кременчуцькому автоскладальному заводі. При вантажопідйомності в 2 тонни та відносно невеликих габаритах машина здобула величезну популярність як у народному господарстві, так і у збройних силах. Хоча з 1999 року «Шишиги» більше не виробляються, машини, що залишилися і все ще експлуатуються.
Що означає народна назва вантажівки «Шишига»? Насправді за бажання знайти це слово можна в першому ж тлумачному словнику української мови. Кличку вантажівці водії придумали прямо скажемо не наймилозвучнішу! Річ в тому, що «Шишига» у традиційній слов’янській міфології – це один із злих, нечистих духів, що мешкають на болоті. Набагато рідше у старовинних казках та переказах шишига живе за пічкою чи лісом. Вважається, що шишига може постати перед мандрівниками в образі прекрасної діви, щоб заманювати їх у хащі, де ті зникнуть без сліду. Прямими аналогами шишиги в інших переказах можна вважати дідька, чорта, болотника, біса.
Чому водії обрали для ГАЗ 66 таке неприємне прізвисько? Насправді не варто шукати будь-якого подвійного дна в цьому питанні. Хоча достовірно цього ми ніколи не дізнаємося, але, мабуть, ГАЗ-66 обізвали шишигою через банальне співзвуччя між «Шістдесят Шість» та «ШиШига». Принаймні, ця версія сьогодні здається найбільш переконливою.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого на ГАЗ 66 зробили кватирки у стійках кабіни