Кожен автомобіліст знає про те, що якщо на панелі засвітилась червона колонка, то палива залишилося мало і проїхати вийде теж мало – до заправки б дотягнути! Легкова машина здатна проїхати ще 50-80 км. залежно від моделі. Деякі позашляховики на лампочках по шосе можуть проїжджати до 200 км. Як правило, цього вистачає для того, щоб дістатися АЗС. Однак сьогодні питання в іншому: чи дійсно їзда на лампочці може стати причиною поломки бензонасоса?
У сучасних автомобілях бензонасос встановлюється на дні бака. Горловина міститься у спеціальне поглиблення. Робиться це для того, щоб забирати останні залишки пального. На корпусі насоса є спеціальний пластиковий противідливний стакан, який містить датчик рівня палива і сам патрон бензонасоса. Призначений стакан для захисту забірника від осушення при стартах та маневрах автомобіля. Іншими словами, навіть найдешевший сучасний бензонасос – це досить складна, добре продумана система.
Чи може він поламатись від їзди на лампочці? Насправді це дуже малоймовірно. Навіть бюджетні бензонасоси із споживанням струму в 5 ампер повинні пропрацювати на суху кілька хвилин, щоб почати нагріватися. Перші 2-3 хвилини насос буде просто теплим. Щоб перегоріти, бензонасосу знадобиться ще більше часу. При нормальній роботі автомобіля бензонасос постійно охолоджується паливом.
Ось тільки відбувається це, попри популярну оману не за рахунок палива, що знаходиться ще в баку, а за рахунок палива, яке насос пропускає через себе, а також за рахунок тих надлишків пального, що насос зливає назад у бак, на друге коло. Таким чином виходить замкнута безпечна система: насос працює, поки працює двигун, двигун працює, поки надходить пальне, поки надходить пальне – насос охолоджується. Як тільки пальне перестане надходити, двигун заглохне, а насос перестане працювати, втративши навіть крихітний шанс на перегрів.
Якщо щось і може нашкодити бензонасосу, так це сміття, що поступово накопичується в бензобаку і яке з більшою ймовірністю проникає у насос при низькому рівні палива у баку. Крім того, як і будь-який інший механізм, бензонасос поступово зношується під час роботи. Насамперед зменшується ресурс колектора, щіток та крильчатки. Підбиваючи деякий підсумок: перегріти бензонасос їздою на лампочці практично неможливо. Проте загалом, регулярна їзда на лампочці здоров’я машині не додає.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати цікаву кнопку паливної системи, яка є практично в кожному автомобілі