Тема копіювання імпортних зразків техніки у Радянському союзі багато в чому залишається спекулятивною та ангажованою. Наприклад, багато людей, через ті чи інші погляди рішуче відмовляються зрозуміти, що у запозиченні, купівлі, а можливо навіть і крадіжці технологій з погляду економіки немає нічого поганого. Але так як СРСР крав автомобільні технології – не крав ніхто.
Для початку індустріалізації потрібні технології в країні банально були відсутні. При виборі між робити щось з нуля, але своє або купити будь-яке адекватне суспільство вибере другий варіант. Особливо, якщо він має на увазі подальший власний розвиток. Так чи інакше шлях запозичення в ході модернізації проходили всі «наздоганяючі» країни.
1. Модельний ряд “Москвич”
Першим масовим легковим автомобілем Радянського союзу став “Москвич-400”. Створено автомобіль було за допомогою обладнання, а також на базі запчастин та технологій, вивезених з Німеччини в 1946 році як репарації. Найближчим родичем першого радянського легковика можна сміливо вважати Opel Kadett K38. При сильній зовнішній подібності, технічно автомобілі все-таки відрізнялися. Перші «Москвичі» здебільшого поступалися своїм німецьким родичам із Opel.
2. Модельний ряд “ВАЗ”
Навряд чи для когось сьогодні залишається секретом, що значна частина «класики» ВАЗ була створена на базі італійської платформи Fiat 124. ?! До речі, створена радянська «Копійка» була у рамках співпраці інженерів радянського ВАЗ та італійського Fiat.
3. Модельний ряд “ГАЗ”
Історія ГАЗ багато в чому пов’язана саме із ввезенням на територію СРСР іноземних технологій. Можна навіть сказати, що саме ГАЗ має найбільший досвід іноземної співпраці. Так, наприклад, ще в роки індустріалізації підприємство купувало американське обладнання для випуску ліцензованих моделей автомобілів Ford.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого в Радянському союзі намагалися поставити ядерний реактор на автомобіль