Здавалося б, ще відносно недавно на задніх бамперах багатьох авто можна було бачити різного дизайну антистатичні стрічки, що звисали до асфальту. Тепер побачити такий пристрій на дорозі – рідкісна подія.

Багато автовласників стикалися з таким явищем, як розряд статичної електрики. Мало приємного, коли твоя машина регулярно «б’є струмом» господаря та пасажирів. Причина цього – накопичення на корпусі авто заряду статичної електрики. У момент, коли людське тіло створює «місток» між кузовом транспортного засобу і поверхнею, енергія, що накопичилася, стікає по ньому «в землю».
Вважається, що подібне явище не лише завдає фізичних неприємностей людям, а й може спровокувати серйозні проблеми. Згідно з популярною версією, випадкова іскра «електростатики» може спалахнути пари палива під час заправки машини на АЗС. Майже впевнений, що ніхто з тих, хто читає ці рядки, не тільки не був свідком такого роду НП, але й не чув, щоб хтось із його знайомих стикався з чимось подібним на практиці. Тим не менш, ця страшилка гуляє у водійському середовищі вже набагато довше півстоліття.

Довгий час для боротьби зі статичною електрикою в автомобілі застосовувалися різноманітного виду пристосування-«антистатики». При досить різноманітному зовнішньому оформленні, конструктивно вони ідентичні. По суті це просто гнучкий металевий провідник, одним кінцем закріплений на металі корпусу автомобіля, а інший тягнеться по землі.

Залізний ланцюг, що тягнеться по асфальту з бампера бензовоза, і гумометалева смужка з кольоровими вставочками і прикрашена яскравими кольорами, що витончено звисає з-під бампера легковика: і те, і те — «антистатик». Але останнім часом такі “аксесуари” практично повністю зникли з бамперів автомобілів. Та й у асортименті автомагазинів «антистатики» стали рідкістю.
Наскільки нам відомо, проблему статичної електрики в авто ще радикально не вирішено і машини продовжують «бити струмом» своїх власників. Куди ж за таких умов зникли «антистатики»? Попит на них впав із двох основних причин.

Перша — стала вельми поширеною набула спеціалізована автохімія. Обробив якимось фірмовим антистатичним засобом сидіння в салоні — забув про удари струмом при виході з автомобіля.
Друга причина зникнення антистатиків полягає в тому, що бампери машин стали поголовно пластиковими. Прикріплювати до них антистатики стало марно. А спеціально морочитися кріпленням такого девайсу кудись на металеве днище машини серед автовласників бажаючих практично не виявилося. Ось і вимирають антистатики. Як свого часу це зробили мамонти та карбюраторні мотори.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати у чому різниця між кліренсом та дорожнім просвітом