Далекобійники – це особлива каста водіїв, які усвідомлено обрали свій життєвий шлях, адже їхній графік роботи просто не дозволяє спати вдома. Не дивно, що саме американські водії знають практично все про суворе життя на колесах і про те, як облаштувати свій побут, щоб життя у вантажівці стало більш комфортним і людським. Найчастіше на такі перетворення вони витрачають набагато більше коштів, ніж коштує сам тягач.
Далекобійники проводять за кермом своєї вантажівки більшу частину життя, причому вона є не тільки робочим місцем, а й зоною відпочинку, і здебільшого нічлігом. Так склалося, що в США процвітають далекомагістральні перевезення і така захопленість зобов’язує організаторів цього виду доставки створювати більш комфортні умови праці для водіїв.
З цієї причини в Америці можна побачити безліч вантажівок, які вдосконалені самими далекобійниками. І найцікавіше, щоб стимулювати таке переобладнання, для водіїв передбачено податкові пільги. А це означає, що витрати власника автотранспортного засобу на його ремонт, обслуговування та створення комфортних умов, на організацію побуту, починаючи від паперових рушників і закінчуючи холодильником, мікрохвильовкою і навіть кавоваркою, зменшуються за рахунок податкового вирахування.
Природно, повальне захоплення облагороджуванням побутових умов у вантажівках викликало сплеск зростання фірм і всіляких ательє, які спеціалізуються на кастомізації (тюнінгу).
Пізнавально: Кастомізація (від англ. to customize – налаштовувати, змінювати, робити більш придатним) – індивідуалізація готової продукції під потреби конкретного споживача. Це, як правило, внесення змін у конструкцію або дизайнерське оформлення, а також удосконалення деяких функцій і систем.
У той час, як виробники сідельних тягачів намагаються поліпшити житлові умови для водіїв-далекобійників, тисячі невеликих фірм намагаються розробити спальні кабіни так, щоб у ній можна було з комфортом відпочити після трудового дня. Нині на дорогах Америки можна зустріти і скромний “спальник” із мінімальним набором зручностей, і справжній пересувний дім з укомплектованою кухнею, двоспальним ліжком, повноцінним санвузлом і мультимедійним центром. Іноді такі апартаменти сягають довжини – 5,87 м!
Звісно, ступінь комфорту та облаштування внутрішнього простору своєрідної авто-каюти залежить від моделі тягача і від фінансових вливань. З огляду на значні розміри деяких екземплярів, дизайнерському потенціалу водіїв є де розгулятися. Зазвичай із купівлею автомобіля йде мінімальна базова комплектація, яку кожен може доповнювати і змінювати на свій розсуд. Причому встановленням величезних ліжок справа не закінчується.
Найбільш затребувані моделі та серії, які дуже подобаються американським далекобійникам, виробники випускають максимально адаптованими до потреб водіїв, і вони не потребують значних капіталовкладень у доукомплектацію або переробку.
Так, наприклад, любителі домашньої кухні в обов’язковому порядку по максимуму облаштовують кухню, встановлюючи холодильники, пічки (як індукційні, так і мікрохвильові), мийки, шафи для зберігання продуктів і кухонного начиння. Як правило, в цій зоні прилаштовують висувні або відкидні обідні столи.
Багато хто оформляє повноцінний санвузол із біотуалетом і душем. Така зміна в комплектації передбачає не тільки встановлення необхідного сантехнічного обладнання, а й додаткового бака для води та утилізаційної ємності. Але наявність саме цієї функції набагато полегшує життя водієві, тому витрати на облаштування санвузла цілком виправдані.
Крім цих зон у кабіні відводиться місце і під створення систем зберігання, причому зовсім незвичайних. Як правило, в сідельних тягачах встановлюють шафи з… витяжкою. Це робиться для того, щоб робочий одяг, який має специфічний технічний запах, був надійно ізольований.
Особливу увагу далекобійники приділяють оббивці салону. У цьому питанні фантазії власників автотранспортного засобу немає меж, кожен намагається таким чином проявити свою індивідуальність і висловити пристрасті.
Для оббивки використовують різні матеріали. Це може бути більш бюджетна поліуретанова шкіра (PU), тканини, дорога алькантара, натуральна шкіра і навіть благородні породи деревини. Крім фантазії, в цьому питанні на перший план виходить вартість тих чи інших матеріалів, тому кожен оформляє цю частину автомобіля за своїми можливостями. Хоча бували випадки, коли захоплені власники витрачали на тюнінг більше грошей, ніж коштує сам автомобіль.
Звиклі до життя на колесах далекобійники після виходу на пенсію, як правило, вже не можуть жити без постійного руху. Здебільшого вони не обтяжені ні сім’єю, ні будинком, тому купують будинки на колесах, які їм замінюють стандартне житло, і продовжують їздити світом.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому вантажівки з напівпричепами називають “фурами”, і що означає на них напис “TIR”