Цікаві факти
0

КрАЗ-255: за що українську вантажівку прозвали словом «людожер»

Подейкують, що КрАЗ-255 міг валити дерева, модрину зі стволом до 50 см. Настільки суворий і потужний це був автомобіль. Однак сьогодні нас цікавить інше, а саме кличка вантажівки. Річ в тому, що творіння Кременчуцького автомобільного заводу самі шофера прозвали лагідним ім’ям «Людожер». То за що ж вантажівка була удостоєна такого дивного прізвиська?

Вантажівка була просто відмінна.

Великотоннажна вантажівка КрАЗ-255 була створена на базі моделі КрАЗ-214Б у 1967 році. Першою та найважливішою відмінністю нової моделі стала установка нового дизельного двигуна ЯМЗ-238, помітно потужнішого і при цьому економнішого в порівнянні з тим, що стояв під капотом 214-го. Максимальна потужність установки піднялася до 240 к.с., а кількість обертів зросла до 2100 об/хв. Замінено було й механічну коробку передач. Всі три мости КрАЗ-255 були ведучими та повністю уніфікованими по запчастинам. Випускалися 255-ті по 1994 рік. Машина використовувалася не тільки як готова вантажівка, а й як шасі для встановлення спеціального обладнання. За весь час було створено 19 моделей вантажівок та спецтехніки на базі КрАЗ-255.

Керувати КРАЗом було не просто.

КрАЗ був у всіх відносинах машиною суворою. З одного боку, 255-та була досить надійна і потужна вантажівка, здатна «вивозити» навіть найважчі умови. Пустеля, Арктика, степ, тундра, гори – працює вантажівка з Кременчука за будь-яких умов. З іншого боку, управління 255 вимагало від шофера не тільки неабиякого досвіду, а й певних фізичних кондицій. За роки експлуатації КрАЗ-255 заробив кілька прізвиськ: “Лаптежник”, “Лапотник”, “Лапоть”. Такі прізвиська вантажівка заробила, по-перше, за візуальне з лаптем, а по-друге, за те, що в ньому в одному з перших у СРСР з’явилася система підкачування шин, з можливістю змінювати тиск у колесах, не виходячи з машини.

Працював у різних умовах.

Було у вантажівки і ще одне любляче прізвисько – «Людожер». Найкраще пояснює його старий анекдот про КрАЗ-255: «Українцю видали Тарту, а чеху видали КрАЗ. За рік Тарту померла. Чех помер того ж року». Суть у тому, що 255-й був настільки надійним та витривалим автомобілем, що нерідко переживав своїх господарів. У результаті деякі кабіни змінювали за термін служби 2-3 шоферів. Посилювалася ситуація ще тим, що керувати 255-м було справді непросто. Через що деякі шофери жартували, що за роботу на 255-му було б непогано доплачувати за шкідливість.

На базі 255-го зробили 19 машин.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого на КрАЗі зробили відкидне лобове скло

Advertisement
Теги: ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню