Цікаві факти
0

Економетр – прилад ВАЗ-2107, який багато хто недооцінив

На автомобілях ВАЗ-2107 був один вкрай цікавий і при цьому недооцінений прилад під назвою «економетр». Кожен, хто їздив на сімці, повинен його пам’ятати. Однак у наш час вже далеко не всі знають, навіщо така штуковина взагалі була потрібна, і чи є у неї аналоги на сучасних моделях автомобілів.

Не лише у радянських авто.

Перші серійні економетри з’явилися на початку 1980-х років, причому майже одночасно як на закордонних, так і радянських автомобілях. Перший штатний економетр було встановлено вже на згаданий ВАЗ-2107, випущений 1982 року. Цей прилад працював виключно з карбюраторними двигунами. Однак і в наші часи автомобілі з інжекторними двигунами іноді оснащуються обладнанням з подібним призначенням. Наприклад, сучасна ітерація економетрів трапляється на автомобілях Honda.

Дозволяв заощаджувати пальне.

Прилад з 1980-х років був технічно простий. По суті це звичайний покажчик розрідження, манометр. Від останнього економетр відрізняється лише тим, що трубка Бурдона у ньому функціонує не так на розширення, але на стиск. У приладі немає ні грама електроніки, пристрій чисто механічний. З’єднується він безпосередньо з випускним колектором карбюраторного двигуна.

Ставився на інші моделі замість годинника.

У економетрів було два способи застосування: профільне та «народне». Основна функція пристрою прямо походить з назви. Воно дозволяє стежити за манерою та темпом їзди з метою економії палива. Шкала приладу поділена на три сектори: білий, зелений, червоний. Білий сектор відповідає мінімальній витраті пального, зелений – оптимальній, червоний – підвищеній. Так, наприклад, на холостому ходу стрілка економетра буде у білому секторі. При спокійній їзді буде десь посередині зеленого сектора. Ну, а якщо стрілка злетіла в червоний сегмент шкали, то машина ніби кричить власнику: «Зменш обороти, вистачить топити на всі гроші!» Нехитре пристосування дозволяло скоротити витрати пального на ВАЗ-2107 на 1-1.5 літра. На перший погляд дрібниця, але ж виходить чимала сума економії вже за місяць їзди.

Працював із карбюраторним двигуном.

Щодо «народного» способу застосування, то економетри допомагали водієві в попередній діагностиці поломок транспортного засобу. Посмикування стрілки, вихід у зелений сектор на холостому ходу, вихід у червоний сектор при спокійній їзді і ще багато інших особливостей поведінки стрілки могли вказати на різні проблеми з автомобілем. За допомогою економетра можна було обчислити і підсмоктування повітря через нещільне з’єднання, і недостатньо добре накачані колеса, проблеми зі свічками, і навіть неправильно виставлений момент запалення.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про хитрі фішки «Запорожця», яких не було навіть у дорогих іномарках

Advertisement
Теги: ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню