У старої вантажівки ЗІЛ-130 свого часу була модифікація ЗІЛ ММЗ-555. Дізнатися про самоскид було нескладно, його відразу ж видавав характерний округлений кузов. У 1970-ті і 1980-ті роки без 555-их вантажівок у Радянському Союзі не обходилося жодне будівництво. Навіщо ж 130-му даної модифікації був потрібен саме такий кузов? Чому не можна було зробити просто прямокутну форму?
Варто відразу зазначити, що ЗІЛ ММЗ-555 – це лише одна з безлічі вантажівок із закругленим кузовом. Насправді справа взагалі не у вантажівці. Вантажна машина може бути оснащена практично будь-яким типом кузова в залежності від тих завдань, які вона виконуватиме, та тих вантажів, на перевезення яких вона спеціалізуватиметься. На сьогоднішній день прийнято виділяти 5 основних вантажних різновидів кузова для самоскида. Саме той, що ЗІЛ ММЗ-555 – це так званий напівеліптичний кузов.
Прямокутний кузов – один із найпоширеніших видів. Головною перевагою прямокутної форми є можливість рівномірно розподілити вантаж по всій площі. Зазвичай такі кузови можна навантажити сильніше за будь-які інші. Однак, вони зовсім не підходять для перевезення рідких і сипких матеріалів через кути, які погано чистяться.
Кузов-корито – компромісний кузов між звичайним прямокутним та напівеліптичним. Корито дозволяє перевозити більшу різноманітність матеріалів, проте його все ще не можна завантажувати рідиною. Крім того, корито вміщує вантаж меншого об’єму, порівняно з прямокутником.
Напівеліптичний – кузов без гострих кутів. Спеціальний різновид кузова відносно невеликого об’єму для перевезення сильно сипких, в’язких та рідких матеріалів. Головна перевага в порівнянні з будь-яким іншим вантажним кузовом – це можливість завантажити в напівеліпс рідкий бетонний розчин. Тому такі вантажівки часто використовують на будівництві для транспортування бетону на невеликі відстані. Вони корисні тим, що дозволяють замінювати дорогі «міксери» – машини-бетонозмішувачі. Через відсутність гострих кутів розчин легко залишає кузов – не прилипає, не чіпляється, не застряє.
Кузов-ківш і кузов-совок – по суті різновиди прямокутного кузова з дуже високими бортами для перевезення сипких твердих матеріалів. Можуть перевозити більші обсяги вантажу. Совковий кузов відрізняється від «класичного» ковша наявністю піднятої задньої частини.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо американці ставили двоскатні колеса на передню вісь військових вантажівок