Розглядаючи кабіну відомої радянської вантажівки ГАЗ 66, можна помітити одну цікаву деталь – випуклість на задній стінці кабіни. А якщо є опуклість, значить зі зворотного боку має бути і «ямка».
Виступ цей нагадує якусь подобу грижі, чи що. Наче щось не вмістилося в кабіні, і щоб не робити її більшою, вирішили просто зробити опуклість. Причому зазвичай, у спорядженому стані у «Шишиги» між кабіною та кузовом розміщено запасне колесо на спеціальному механізмі. І воно ніби приховує цей горбок.
Так ось, призначення цього виступу зовні зводиться до того, щоб отримати поглиблення всередині кабіни в задній стінці.
Якщо залізти в кабіну, можна помітити, що важіль перемикання передач знаходиться там, де й сама коробка передач. І щоб водій міг ухопитися за нього рукою і при цьому не вдарити її об задню стінку кабіни під час перемикання швидкостей, розробники «Шишиги» зробили в цій стінці заглиблення. Це і є той горбок.
Погодьтеся, досить дивне рішення, яке незвичайне і явно «не має аналогів» у світі, навряд чи якомусь нормальному західному інженеру спало б на думку подібна дурість. Очевидно, ідея — поставити кулісу — розробникам на думку так і не спала. І це досить дивно, адже в радянському легковому автомобілі «Запорожець» двигун взагалі стоїть позаду, і коробка теж ззаду. І, погодьтеся, було б дивно, якби водієві довелося тягнутися рукою прямо за спинку заднього дивана, щоб переключити передачу.
Але розробники ГАЗ 66 чомусь вирішили, що коли важіль КПП майже за спиною у водія, це цілком нормально.
Що цікаво, в Мережі повно інструкцій, як відео, так і з фотографіями, про те, як своїми руками перенести цей важіль у зручне місце за допомогою кулісного механізму:
Дивно також і те, що цей горбок на задній стінці ГАЗ 66 лише один. Тому що важелі там спочатку три, і було б логічно зробити три опуклості під кожний важіль. Ну а що, коли вже почали штампувати, чого ж зупинятися, зробили б уже всю кабіну в «горбах»?!)
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати за що радянські військові в Афганістані не любили ГАЗ-66 «Шишига»
Джерело: Познавательный журнал ЕНОТ