Цікаві факти
0

Для чого на ГАЗ 66 зробили кватирки у стійках кабіни

Ви напевно помічали, що у військової вантажівки ГАЗ 66 на передніх стійках кабіни є маленькі та вузькі кватирки. Причому в інших вантажівок таких кватирок немає, і тому вони стали свого роду унікальною особливістю даної вантажівки. І звідси виникають цілком логічні питання: навіщо вони потрібні, і чому інші військові вантажівки їх не мають?

Можна подумати, що це зроблено для поліпшення огляду, частково це вірно. Так наприклад, якщо розглянути іншу радянську військову вантажівку ЗіЛ 131, то у неї лобове скло не плоске, як у «Шишиги», а закруглюється до стійок кабіни, утворюючи плавні обводи. Але на «Шишизі» плоске скло було зроблено саме на вимогу військових.

 

Якщо таке скло, нехай навіть і загартоване, розіб’ється, замінити його можна буде тільки на оригінальне із заводу. А от якщо всі вікна в кабіні плоскі, то замінити їх набагато простіше, причому не обов’язково на загартовані, теоретично, можна врізати навіть шибку (у воєнний час, на заборону використання на автомобілі звичайного, не загартованого скла або триплексу, іноді можна навіть закрити очі). Тому все скло кабіни ГАЗ-66 було побудовано з плоских панелей.

На ЗіЛ 131 використовується закруглене лобове скло

Однак це не дуже-то і пояснює наявність вузьких кватирок на стійках кабіни. Адже лобове скло з характерним вигином можна зробити з площин, не вдаючись до жодних кватирок. Ось наприклад так це виглядає у КрАЗ 250:

Як можна бачити, достатньо просто з’єднати лобову частину з бічною частиною скла кантом, і це буде дешевше і естетичніше. Але на “Шишизі” ми такого не спостерігаємо. Тому що військовим було важливо, щоб ці маленькі вікна відкривалися.

Ось так вони виглядають у відкритому стані
Якщо розглянути їх поблизу, то видно сам механізм відкривання та кріплення.

Причому військові, формулюючи цю вимогу, керувалися цілком конкретними установками: особовий склад повинен мати можливість вести прицільний вогонь із цих кватирок. Тому що якщо подивитись як кватирки відчиняються:

То відразу стає зрозуміло, що стріляти через них практично неможливо. Ну, хіба тільки вбік. А вести вогонь уперед неможливо. Тому їх використали виключно для провітрювання.

Кватирки ж у стійках кабіни потрібні були саме для того, щоб військові могли вести через них прицільний вогонь, не висовуючись із кабіни.

 

Але, як показала практика, стріляти через них дуже незручно, вантажівка на ходу сильно розгойдується, і вести прицільний вогонь через такі вузькі кватирки досить проблематично.

І саме тому на стійках кабін інших військових вантажівок таких кватирок немає.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого потрібен горбок на задній стінці кабіни «Шишиги»

Джерело: Познавательный журнал ЕНОТ

Advertisement
Теги: ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню