Кожен, хто бачив хоча б на фотографії американський сідельний тягач, напевно звертав увагу на той очевидний факт, що за океаном дані авто набагато більші за ті, які їздять в інших країнах. І в Україні, і в Європейському Союзі фури помітно менші. Зокрема, вони не мають такого великого капота. Чому ж у США машини настільки інші, і що у них перебуває у великій «коробці» за кабіною?
Головна причина, через яку американські тягачі такі довгі, полягає в одному простому слові “дороги”. І йдеться в даному випадку не про категорії «краще-гірше», а про те, що вони за рідкісним винятком не такі як у Старому Світі. У Сполучених Штатах Америки збудовано величезну кількість автомагістралей без крутих поворотів та вузьких ділянок. Це дозволяє використовувати сідельні тягачі з іншими характеристиками, ніж у Європі. Європейські та українські дороги часто надто звивисті та складні для того, щоб на них можна було використовувати вантажівки американського типу.
Саме з цієї причини сідельні тягачі в США – капотні, а сідельні тягачі за океаном – безкапотні. Усі ці питання регулюються місцевим законодавством. У Європі та Україні довжина автопоїзда враховує і причіп, і сам сідельний тягач. У США законодавство в цьому питанні «демократичніше», довжина автопоїзда тут майже не обмежена. А найголовніше у тому, що враховується лише довжина причепа чи причепів. Довжина самої машини США ніяк не регулюється законом.
Це відкриває для далекобійників небачений простір щодо створення цілих «палаців на колесах». Мрія будь-якого далекобійника в США – це покупка тягача зі сліпером. У перекладі на звичайну українську мову – це житловий модуль, який встановлюється за кабіною. Оскільки довжина сідельних тягачів у США не обмежена, американці мають можливість брати машини з дуже довгою колісною базою і ставити на неї здоровенні коробки, які здатні повністю замінити невелику квартиру.
Звісно, далеко не всі далекобійники вибирають такі тягачі і не всі можуть собі дозволити. Проте, за бажання здобути таку машину таки можна. На вторинному ринку ціни на тягачі зі сліперами починаються приблизно від 100 тисяч доларів. Нові машини передбачувано дорожчі. Тільки за сам тягач в США доведеться викласти 120-350 тисяч доларів. «Сліпер» купується та встановлюється окремо. Ціни на них дуже різні залежно від габаритів та комплектації. Середній модуль коштує в межах 100-150 тисяч доларів. Усередині буде все необхідне для життя: зручне місце для сну, душ, туалет, кухня, зона відпочинку. Змінюють своїх сталевих помічників далекобійники через 3-5 років, після того, як пробіг досягає 800 тисяч км.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому вантажівки з напівпричепами називають “фурами”, і що означає на них напис “TIR”