Кожен автовиробник сам вирішує, як виглядатиме його автомобіль. Іноді можна помітити, що навіть у різних країнах один і той самий автомобіль може значно відрізнятися, хоча призначення у нього однакове. Наприклад, вантажні автомобілі в Америці та в Європі кардинально відрізняються, хоча виконують ту саму функцію – перевозять вантаж на далекі відстані.
Розглянемо, чому вантажні представники США мають велику довжину та витягнутий капот на відміну від європейських.
Чому така відмінність?
Типовий американський вантажний автомобіль має досить велику довжину та величезний випираючий вперед капот. І такий вид ця машина набула ще дуже давно. Навіть у старих фільмах можна побачити подібні вантажівки.
Більше того, ці автомобілі являють собою цілий будинок на колесах, де у водія є всі умови для комфортного проживання. В Україні та Європі далекобійники можуть лише мріяти про таке.
Наш стандартний варіант вантажного автомобіля не має капота взагалі, тому що виробник вбудовує двигун та всі механізми під кабіною.
Звичайно, якщо взяти незацікавлену людину і запитати, який із двох варіантів він би вибрав, вибір впаде на американського представника. І це зрозуміло – там є, де розміститися, та й зовнішній вигляд вселяє більше довіри. Крім того, такий варіант дозволяє швидко провести діагностику двигуна, чого не можна сказати про європейський варіант. Чому ж тоді у європейських країнах досі не використовують вантажні машини з капотом?
Чому у Європі використовують безкапотники.
Пояснення дуже просте. У Європі більшість доріг являють собою звивисті та вузькі ділянки. Довгому вантажному автомобілю, доповненого об’ємним капотом, довелося б дуже важко пересуватися в таких умовах. Спочатку планувалося використовувати вантажівки з капотом, проте потім експерти оцінили параметри багатьох доріг і зробили висновок, що вантажний автомобіль необхідно скоротити в довжину. І сьогодні існують стандарти виробництва, згідно з якими довжина вантажного автомобіля не повинна переходити межу 16,5 метрів.
Але чомусь прибрали саме капот – подумає багато хто. Річ в тому, що виробнику, у будь-якому випадку, потрібно було зрізати зайвий об’єм – або з причепа або з передньої частини. Щоб не скорочувати задню частину і, відповідно, обсяг вантажу, що перевозиться, виробники дійшли рішення – прибрати капот, а всі його складові розмістити під кабіною.
В Америці дуже багато прямих та широких магістралей, тому там далекобійники не стикаються з такими проблемами, як вузькі та малопридатні для експлуатації дороги. Та й обмежень на довжину вантажного транспорту вони теж не мають.
Висновок.
Вантажний автомобіль американського та європейського зразка відрізняється лише на вигляд, призначення у них залишається однаковим. Тому не можна сказати, який з них є кращим – у кожного є як плюси, так і мінуси.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому вантажівки з напівпричепами називають “фурами”, і що означає на них напис “TIR”