Якщо подивитися на радянські армійські автомобілі, вантажівки, а також позашляховики, то можна помітити одну цікаву деталь в їх зовнішньому вигляді. Переважна більшість таких автомобілів мають лобове скло, яке розділене на дві половини. Цілком очевидно, що у військових автомобілях нічого не робиться просто так. А значить пора запитати: навіщо таке потрібне?
Насамперед можна логічно припустити, що технологія виробництва лобового скла у СРСР на початку другої половини XX століття просто не вийшла на достатній рівень розвитку, щоб робити цілісне лобове скло. Проте це не так. По-перше, аналогічне конструкторське рішення використали і у серці світового автопрому – США. Взяти хоч би легендарний армійський позашляховик Willys MB. По-друге, вже в 1950-ті роки в СРСР випущено 21-у «Волгу», яка мала нормальне цільне лобове скло. При цьому в якихось 1980-х у СРСР продовжували клепати армійські машини та позашляховики з роздвоєним склом.
Насправді все досить просто. Роздвоєне лобове скло робили з однією єдиною метою, щоб у разі його пошкодження людей, що знаходяться в салоні автомобіля або вантажівки, засипало якнайменшою кількістю осколків. Крім того, якщо розбите в результаті інциденту буде тільки одне скло, то його буде набагато простіше, а найголовніше дешевше поміняти. Останнє особливо для армії дуже важливо.
Так само можна зустріти цікаву версію про те, що у разі втрати лівого-водійського скла в якійсь пригоді, на його місце можна було поставити праве. Думка цікава, і можливо у якихось вантажівках та позашляховиках середини XX століття так і було. Однак, в більшості випадків розділені праве та ліве скло у старих авто не взаємозамінні. Наприклад, у тому ж ГАЗ-69 поміняти місцями ліве і праве скло неможливо при тому, що вони на перший погляд однакові.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого в УАЗ-469 робили рівну підлогу вздовж усього автомобіля