Цікаві факти
0

Чому у бензинової каністри саме три ручки, а не одна

Автомобільну каністру для палива кожен бачив бодай раз у житті. При цьому не кожен надавав значення тому, що каністра має саме три ручки. Але чи доводилося замислюватися над тим, чому саме три? Якщо з якоїсь причини однієї ручки було недостатньо, чому не обмежилися двома?

Щоб носити було зручніше.

Сучасна каністра для автомобільного палива має німецьке коріння. Свого часу такі ємності називалися «Wehrmachtskanister», що можна перекласти українською мовою як «Каністра вермахту». Розроблено паливну ємність у 1930-ті роки за часів Третього рейху. Автором оригінальної конструкції був німецький інженер Вінценц Грюнфогель (1905–1977). Конструктору вдалося створити не просто посудину для транспортування пального, а, по суті, еталонну конструкцію. Саме вона сьогодні так чи інакше є основою більшості сучасних каністр. Ємність була продумана до дрібниць, а тому і три ручки Грюнфогель приробив до неї не просто так!

Вигадали в Німеччині для заміни старих трикутних.

Річ в тому, що каністра з бензином досить тяжка. Класична “Wehrmachtskanister” мала об’єм 20 літрів. Це приблизно 16 кг вантажу. Нести однією рукою можна, але це робити не просто. Особливо коли треба перенести не одну каністру, а кілька (чи навіть кілька десятків!) каністр поспіль. А тому перша причина, чому в каністрі німці зробили три ручки – зручність перенесення. Якщо одна людина несла одну чи дві каністри, то вона просто брала кожну за центральну рукоятку. Однак, набагато простіше і ефективніше було переносити 20-літрові каністри за формулою: 2 особи бере 3 каністри. Таким чином третю «центральну» каністру кожен із носіїв брав за свою крайню ручку. Це було дуже зручно. Особливо коли 20-літровими каністрами потрібно було швидко заправити велику кількість військової техніки.

20-літрові каністри.

Друга причина, через яку Грюнфогель зробив саме три ручки на своїй 20-літровій паливній посудині. Каністри такої конструкції набагато зручніше передавати ланцюжком. Знову ж таки кожен боєць береться під час роботи за свою ручку. Руки не плутаються, не чіпляються, не б’ються. Ніхто нікому не заважає, а тому робота йде помітно швидше. Зрештою, не варто забувати, що центральна ручка потрібна була для максимально зручного хвату під час переливання. Горловина у «Wehrmachtskanister» була строго посередині, а тому якби каністра мала лише дві бічні ручки, то переливати пальне було б дуже проблематично.

Німці розливають пальне по каністрах.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо американці ставили двоскатні колеса на передню вісь військових вантажівок

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню