Як відомо в рамках торговельного партнерства РЕВ, Радянський Союз купував автомобілі, трактори та іншу автотехніку. Угорщина, крім знаменитих автобусів Ікарус, постачала в СРСР маловідомі вантажівки Csepel, а також зовсім невідомі самоскиди Dutra DR-50. Останні мали досить своєрідну конструкцію, а працювати на них було небезпечно для життя!
Dutra DR-50 був розроблений конструкторами будапештського тракторного заводу Voros Csillag у 1956 році. Машина отримала власну назву “Дутра”, від словосполучення думпер та трактор. Думпер – це невеликий самоскид, розрахований для роботи на короткому плечі і в обмежених умовах. Такі машини мали коротку колісну базу, невеликі розміри та відносно просту конструкцію.
В основі Dutra DR-50 лежала зварена штампована рама, жорстко скріплена з корпусом коробки передач і заднім мостом. Передня підвіска незалежна на поперечному листовому ресорі. Дизельний чотирициліндровий 60-сильний двигун D413 був запозичений у вантажівки Csepel. Працював він у парі з триступінчастою коробкою передач із демультиплікатором. Гальма всіх коліс барабанні з гідроприводом, кермовий механізм без підсилювача. Задні колеса розміром 10,00-24, передні 5,00-20. Кабіна як така була відсутня. Поворотне крісло водія розташовувалося ліворуч від моторного кожуха. На рульовій колонці знаходилося два рульові колеса з кожного боку, педалі також дублювалися. У задній частині думпера знаходилась металева вантажна платформа ковшового типу об’ємом 3,5 кубометрів.
Dutra DR-50 підйомного гідроциліндра спочатку не мав. Розвантаження проходило шляхом перекидання кузова під вагою вантажу. Платформа з напівкруглими виступами в нижній частині розташовувалась на рамі на спеціальних полозах. У транспортному положенні вона утримувалась замком фіксатором, який при розвантаженні відкривався дистанційно, за допомогою мотузки. Такий спосіб розвантаження був досить небезпечним. Нерідко думпер вставав на два колеса або взагалі перекидався. Так що при недотриманні техніки безпеки та розблокуванні фіксатора вручну це могло призвести до сумних наслідків.
Тим часом у роботі Dutra DR-50 був досить зручним. За рахунок короткої колісної бази 2375 мм він міг розвернутися буквально на п’ятачку (радіус повороту 5,6 м). Крім того, його вантажопідйомність становила цілком значні 6 тонн. Максимальна швидкість машини не перевищувала 34 км/год, але при роботі на короткому плечі в 1-2 км це не відігравало жодної ролі. При цьому самоскид був досить економним і витрачав близько 30 літрів солярки на 100 км.
Тим часом у роботі Dutra DR-50 був досить зручним. За рахунок короткої колісної бази 2375 мм він міг розвернутися буквально на п’ятачку (радіус повороту 5,6 м). Крім того, його вантажопідйомність становила цілком значні 6 тонн. Максимальна швидкість машини не перевищувала 34 км/год, але при роботі на короткому плечі в 1-2 км це не відігравало жодної ролі. При цьому самоскид був досить економним і витрачав близько 30 літрів солярки на 100 км.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого на КрАЗі зробили відкидне лобове скло
Джерело: Познавательный журнал ЕНОТ