Цікаві факти
0

Чому надійні вантажівки Citroen у німців регулярно ламалися: яку хитрість вигадала компанія, щоб насолити їм

Техніка французького концерну Citroen завжди славилася своєю високою якістю. Ось тільки німцям у Другу світову війну вона припала до душі, і на це були свої причини. Але чи справді вся річ у поганій якості знаменитих вантажівок чи було щось ще? Як виявилося, все набагато простіше, хоча проблему справді створили у компанії.

 

1. З чого все почалося

Знаменита французька компанія Сітроен з'явилася на світ у 1919 р. у травні

Знаменита компанія з’явилася на світ у 1919 р. у травні. А до 1939 р., коли почалася Друга світова, автомобілі, випущені даним виробником, вже зарекомендували себе як високоякісні, витривалі та стильні транспортні засоби. Йдеться і про легкові машини, і про вантажні.

Щоб не наражати себе на серйозний ризик, співробітники компанії були змушені піти на одну хитрість

Коли почалася війна, Франція не хотіла займати бік Німеччини. Вона була не згодна з її позицією і, відповідно, не хотіла з нацистами взаємодіяти, співпрацювати, так само, як і керівництво автоконцерну Citroen. Але заявити прямо про відмову у підтримці Третього рейху з цілком зрозумілих причин концерн не міг. Щоб не наражати себе на серйозний ризик, співробітники компанії були змушені піти на одну хитрість.

Очолював концерн у той складний та небезпечний час П'єр-Жуль Буланже

Окупація Франції розпочалася у сороковому році минулого століття. Практично відразу всі великі підприємства, заводи, серед яких був і концерн, мали працювати для рейху. Очолював концерн у той складний та небезпечний час П’єр-Жуль Буланже, француз. Чоловік він був розумний і мудрий і чудово розумів, що співпрацювати з окупантами доведеться.

Якби гітлерівцям прямо відмовили, керівництво було б замінено на тих, хто не стане сперечатися

Якби гітлерівцям прямо відмовили, керівництво замінили б на тих, хто не буде сперечатися. Ну а оскільки проти бажання П’єра, його компанії все одно довелося б займатися збиранням військової вантажної техніки, він скористався своєю кмітливістю. Саме його рішення і допомогло обдурити ворога.

 

2. Винахідливість Буланже

Задум Буланже був насправді геніальним і тримався від нацистів, як і методи роботи компанії, в таємниці

Задум був насправді геніальним і тримався від нацистів, як і методи роботи компанії, в таємниці. Про неї дізналися порівняно недавно. Про цю операцію, дуже ризиковану, справжній саботаж, розповів Джон Рейнольдс, письменник із Канади, у праці «Citroen 2CV».

Буланже в 1940 р. розпорядився всі роботи з виробництва автомобілів продовжувати в колишньому темпі, але під час збирання вантажних машин особливо не поспішати. В основному Вермахт цікавився моделлю вантажівки Т45. Це і зрозуміло, оскільки вона мала чудову прохідність в умовах бездоріжжя, рідко ламалася і в обслуговуванні була невибаглива.

Коли вантажівками Сітроєну починали користуватися німці, машини швидко ламалися, не витримуючи підвищеного навантаження

Але незабаром з’ясувалося, що тільки для французів цей автомобіль був надійним. Коли ним починали користуватися німці, вантажівка швидко ламалася, не витримуючи підвищеного навантаження. Звичайно, у німців спочатку з’явилися якісь підозри, але кращі німецькі інженери та механіки нічого підозрілого в конструкції техніки так і не виявили.

 

3. У чому полягала хитрість

Буланже запропонував поставити на щупі, призначеному для визначення рівня масла, мінімальну позначку дещо нижчу, ніж потрібно

Задум Буланже, який виявився успішним, насправді відрізнявся простотою і водночас геніальністю. Він запропонував поставити на щупі, призначеному для визначення рівня мастила, мінімальну позначку трохи нижче, ніж потрібно. Начебто нічого особливого, але це спрацювало.

В умовах воєнного часу машини працювали на зношування, масло в них швидко закінчувалося, а механіки не могли зрозуміти, що ж сталося, адже за короткий експлуатаційний термін автомобілі приходили в непридатність. Зрозуміти, у чому причина ніхто так і не зміг. Проблем ніяких начебто й немає, а працювати техніка геть-чисто відмовлялася. А якщо це відбувалося на віддаленій території, часто у вантажівок заклинювало двигун.

А ось у солдатів інших армій такі вантажівки, отримані як трофеї, працювали практично ідеально

У результаті німці вирішили, що якість техніки Citroen надто перебільшена. А ось у солдатів інших армій такі вантажівки, отримані як трофеї, працювали практично ідеально. Але тут нічого незвичайного немає. Інші солдати масла ніколи не шкодували і завжди заливали його, так би мовити, із запасом, трохи вищим за позначку максимального рівня. Ось і виходило, що рівень його завжди був у нормі. Але хіба могла спасти така думка на думку німцю, представнику нації, що відрізняється своєю педантичністю?

Радянські солдати олії ніколи не шкодували і завжди заливали її, так би мовити, із запасом, трохи вищою за позначку максимального рівня

План виробника спрацював на усі 100%. Саботаж вдався, до того ж, реалізувати його було просто та й фінансових витрат особливо не потрібно. Результату було досягнуто: автомобілі збиралися строго за планом, співробітники компанії залишилися цілими, а противник отримав безліч проблем на свою голову.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо американці ставили двоскатні колеса на передню вісь військових вантажівок

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню