Цікаві факти
0

Чому на заправках водії великих вантажівок не глушать двигун

Чому далекобійники не вимикають двигун на заправці

Досить часто на автозаправних станціях можна побачити, що водії вантажних автомобілів не глушать двигуни, залишаючи їх заведеними навіть коли йдуть до каси оплачувати паливо. Багатьом цікаво, чому двигун залишають запущеним, і скільки споживає режим холостого ходу двигуна вантажівки.

 

Чому водії не глушать фури на АЗС?

 

Існують різні причини, через які далекобійники залишають мотори своїх автомобілів заведеними під час заправки.

 

Витрати палива

 

Однією з причин, чому багато дизельних автомобілів не глушаться під час короткочасної зупинки, є те, що для запуску двигуна їм потрібно значно більше палива, ніж для роботи на холостому ходу протягом декількох хвилин.

Охолодження вузлів після активного використання

 

Вантажівку, яка здійснила тривалу поїздку, не можна глушити. Її завжди залишають попрацювати деякий час у холостому режимі. Це дозволяє уникнути прискореного зношування підшипників турбокомпресора.

Сучасних автомобілів це не стосується. Удосконалена конструкція вантажних автомобілів влаштована так, що охолодження теплонавантажених вузлів відбувається ще до зупинки на автозаправному комплексі. В умовах міста це відбувається за рахунок простоїв у пробках та на світлофорах.

 

Вітчизняні реалії

 

Так як в Україні не так багато сучасних вантажних автомобілів, можна часто спостерігати картину, коли двигун вантажівки залишають запущеним на АЗС. Для наших водіїв обидві причини, через які двигун не варто глушити, все ще актуальні.

Крім того, є й інші обставини, які можна навести як аргумент, чому не варто вимикати двигун при короткочасній зупинці.

 

Специфіка роботи повітряних гальм

У вантажних автомобілях гальмівна система має свої особливості. Механізми використовують не рідинк, а повітря, накопиченим у спеціальних ресиверах під великим тиском.

Якщо заглушити двигун, компресори перестануть працювати. Для продовження руху водію після повторного запуску двигуна доведеться почекати деякий час, щоб повітряні гальма були працездатними.

 

Особливості конструкції вантажних дизельних двигунів

 

Якщо на великовантажні машини встановлений силовий агрегат, що має застарілу конструкцію, його також не рекомендується короткостроково глушити після інтенсивного використання. Це дозволяє уникнути натягу гільз та виникнення деформацій у головці блоку циліндрів.

Сучасні дизельні силові агрегати позбавлені подібних конструктивних недоліків, проте багато водіїв діють за звичкою, хоча в цьому немає жодної необхідності.

 

Як роблять у Європі?

На території Євросоюзу діють суворі екологічні норми, які прзастосовуються до всіх видів транспорту. Особливо це стосується вантажної та дизельної автомобільної техніки. Вже кілька років точиться боротьба з машинами, які не відповідають найвищим екологічним стандартам. Їх не пускають у великі міста, забороняють заїжджати до центру великих населених пунктів.

Тому на дорогах Європи постійно оновлюється вантажний автомобільний парк компаній. Крім того, нормами чинного законодавства Європейського Союзу заборонено, щоб автомобіль під час стоянки працював на холостому ходу.

На території України також діють норми, які забороняють залишати двигун запущеним під час заправки транспорту. Проте багато далекобійників не дотримуються таких вимог.

Тому режим холостого ходу двигуна вантажівок під час зупинок та заправок паливом може приносити як користь, так і шкоду автомобілю. Це обов’язково необхідно враховувати та брати до уваги, щоб не порушувати встановлені правила та не шкодити власній вантажній техніці, максимально продовжуючи термін її експлуатації.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому у БелАЗів радянського виробництва скло кабіни мало від’ємний кут нахилу.

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню