Цікаві факти
0

Чому на старих авто ланцюги ГРМ ходили по 500 тис км, а сучасні не витримують і 50 тисяч

У багатьох автомобілістів, особливо серед представників старшого покоління проблеми з ланцюгом ГРМ часто викликають подив. У суспільстві поширена хибна думка про те, що на відміну від ременів, ці штуковини практично вічні і здатні легко прослужити 300-500 тисяч км пробігу. Однак, в останні роки не рідкісні випадки, коли в майстерні та сервіси звертаються для заміни ланцюга у автомобілів, які пропрацювали лише 1-3 роки після салону. Що ж не так із сучасними ланцюгами, невже змова виробників?

Чому ж рвуться ланцюги?

Багато сучасних ланцюгів ГРМ дійсно не рівня тим, що використовувалися в минулому столітті. Проте, жодної змови виробників та маркетологів тут немає (ну, чи майже немає). Насамперед проблеми сучасних ланцюгів прямо виростають із їхніх технічних особливостей. Якщо говорити дуже просто і коротко: сучасні ланцюги принципово інші, зі своїми плюсами та мінусами. При цьому старі ланцюги все також використовуються, проте виробники та маркетологи за багато років так і не змогли дійти якогось оптимального рішення. З цієї причини виробники рік у рік вагаються при виборі між двома принципово різними ланцюгами і звичайним ременем. Про що конкретно йдеться?

Класичний втулково-роликовий ланцюг ГРМ.

Як було зазначено, сьогодні використовується два основних види ланцюгів ГРМ. Перший різновид – це так звані втулково-роликові ланцюги. Саме вони стали причиною формування міфу про те, що всі ланцюги здатні прослужити 250, 300 і навіть 500 тисяч кілометрів, перш ніж розтягнутися і порватися. Втулково-роликовий ланцюг ГРМ має ряд серйозних переваг: простий, а тому дешевий, надійний, невибагливий і вкрай витривалий. Для такого ланцюга 300 тисяч кілометрів пробігу – це нормальна робоча дистанція. Складається він із мінімуму деталей. Однак, є у втулочно-роликового ланцюга і серйозні мінуси: він сильніше шумить, а найголовніше – не дозволяє розкрутити двигун по-справжньому до високих обертів!

Ланцюг ГРМ Морзе.

Другий різновид – це ланцюг Морзе. Даний варіант по суті є повною протилежністю втулочно-роликового ланцюга ГРМ. Конструкція Морзе має одну величезну перевагу: вона дозволяє розкручувати двигун до дуже високих оборотів, що найбільш актуально для сучасних силових установок, зокрема двигунів TSI. Приємним доповненням є ще й те, що ланцюги Морзе набагато тихіші за свої втулково-роликові попередниці. Однак, як уже можна було легко здогадатися з переваг нової конструкції прямо випливають її недоліки.

Ланцюги Морзе технічно складніші, це ніби кілька втулочно-роликових ланцюгів зібрали в одну конструкцію! Достатньо один раз подивитися, щоб зрозуміти, про що саме йдеться. Як результат, за доступ до вищих оборотів двигуна і безшумності доводиться розплачуватися: меншим ресурсом (до 100-120 тисяч км пробігу), більшою вибагливістю та вимогливістю до якості мастильного матеріалу, більшою ціною.

Ланцюги Морзе тихіші і продуктивніші.

Окремо варто ще раз підкреслити момент із вибором масла. Ланцюги Морзе вкрай вимогливі до його якості та складу. Чи потрібно говорити, що погане масло сприяє якнайшвидшому зносу та обриву ланцюга? При експлуатації автомобіля в місті в режимі «на кожен день» є всі шанси загробити ланцюг Морзе вже при пробігу в 30-50 тисяч км, а за одно втягнути в безодню капітального ремонту ще й двигун. Тож ніякої «змови» немає, є лише «прогрес».

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати який насправді термін придатності у моторного масла

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню