Сьогодні знайти автомобіль з асиметричними дзеркалами буде досить складно. Однак у 1980-ті та 1990-ті роки дзеркала різних розмірів були характерною особливістю кількох поколінь автомобілів відомих марок. Насамперед такі дзеркала ставилися на преміальні моделі. Навіщо ж їх робили, і чому зрештою подібна асиметрія у конструкції стрімко вийшла з моди?
Нашому братові, особливо якщо він народився і виріс у повоєнному місті з достатньо широкими вулицями, такий «технічний вишук» європейців, як асиметричні дзеркала, з ходу зрозуміти не просто. Ті ж, хто бував у старих європейських містах, які не довелося відбудовувати буквально з нуля після Другої світової війни, знає – там із широкими вулицями є деякі проблеми. Ні, таких там також вистачає. Але водночас у населених пунктах Старого Світу величезна кількість дуже вузьких вуличок. При цьому мобілізація населення з 1950-х по 2000-х безперервно зростала (і продовжує зростати).
Власне, асиметричні дзеркала якраз і були придумані для того, щоб водій мав значно менше проблем при паркуванні своєї «ластівки» в умовах вузької вулиці. Ідея була в тому, щоб робити праві дзеркала такого розміру та форми, які дозволять не виступати їм за межі кузова. Оскільки водій найчастіше паркується саме правою стороною, то робити маленьким слід було лише одне дзеркало. Понад те, асиметрія була не тільки у розмірах, а й у місці розташування – ліві дзеркала ставили трохи вище.
Судячи з того, що найчастіше таке рішення зустрічається на машинах BMW і Audi, то вигадали його саме німці десь наприкінці 1970-х на початку 1980-х років. У передостаннє десятиліття XX століття випускалася ціла плеяда автомобілів із такими дзеркалами. Виглядали машини безглуздо, проте утилітарність виявилася вищою за дизайнерські вишукування. Встановлювали такі дзеркала до кінця 1990-х років, поки «похмурий німецький геній» не придумав просто вставляти в утримувач шарнір. Останній дозволив акуратно складати дзеркала за допомогою ручного зусилля.
На початку 2000-х років конструкторська ідея пішла ще далі: шарніри для складання дзеркал зробили електронними. Тепер обладнання можна було складати і розкладати натисканням однієї кнопки, правда балують подібною функцією найчастіше преміальні моделі і то як «додаткове оснащення».
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого водії в Японії прикривають колеса дощечками під час паркування