У багатьох радянських автомобілів є одна особливість: водій відчуває свій транспортний засіб. Причому у прямому сенсі цього виразу. Взяти хоча б легендарний позашляховик ГАЗ-69. Кожен, хто їздив на ньому по чомусь, крім асфальту, чудово знає про те, що машину сильно трясе під час їзди складною місцевістю. У чому полягає причина такого явища?
Ті автомобілісти, що скаржаться на поведінку ГАЗ-69, ще не сиділи за кермом ГАЗ-67! Щось подібне напевно говорили старі водії молодим колегам, коли ті починали скаржитися на неймовірну тряску під час їзди бездоріжжям. А все тому, що і 67, і 69 – це справжні представники «харкдорного» радянського автопрому часів середини минулого століття. Час тоді був, м’яко кажучи, непростий: спочатку промисловість створювалася ударними темпами, потім була Друга світова війна, а за нею післявоєнна розруха. Не потрібно і говорити, що непроста економічна ситуація і необхідність робити багато і відразу позначилися на той час і на комфорті автомобілів.
При цьому помилкою було б думати, що легендарний ГАЗ-69 – це відро з гайками. Для свого часу (і для радянської промисловості того періоду) це був більш ніж прогресивний автомобіль з підвищеною прохідністю. З одного боку, в 69-й «Газик» перекочували всі найбільш вдалі рішення з 67-ої моделі. В іншій – в автомобілі були десятки нових технічних рішень, що не використовувалися в радянській промисловості.
Згадуючи про суворість цього позашляховика, не варто забувати ще одну важливу деталь: машина створювалася для потреб армії і проєктувалася як автомобіль з досить низьким ресурсом їзди (більше було і не потрібно). Робилося все так, щоб було дешево та сердито, а ремонтувалося прямо в полі за допомогою пари палиць та мотузочки.
Що ж до найсильнішої вібрації автомобіля під час їзди, то тут із ГАЗ-69 насправді все просто. Оскільки автомобіль проєктувався за принципом: якомога простіше і дешевше, у ньому в принципі не використовувалися м’які проставки. Іншими словами, кузов «Газика» дуже жорстко притягнутий до автомобільної рами, через що і виникає характерний шум, а також сильна вібрація під час їзди по непростій місцевості.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого в УАЗ-469 робили рівну підлогу вздовж усього автомобіля