У середовищі українських автомобілістів укоренилася думка про те, що дискові гальма набагато кращі за барабанні. Деякі навіть заявляють про те, що «диски» перевершують своїх опонентів буквально в усіх напрямках. Це твердження докорінно не відповідає дійсності. Насправді барабанні системи не тільки не поступаються, але в чомусь і перевершують дискові.
Перша і дуже важлива перевага барабанних гальм – це високий показник захищеності від різноманітних зовнішніх впливів. Вони не так швидко зношуються, а також реагують на взаємодію з водою. У тому числі крижану. Крім того, барабанним гальмам майже не страшні дрібні камені, що летять на всі боки з дороги. Колодки дискових гальм змінюються в середньому частіше, ніж ремонтуються барабанні гальма, а отже – пряма економія на технічному обслуговуванні.
Цікавий факт: більшість дискових гальм не витримує без технічного обслуговування понад 30 тисяч кілометрів, тоді як барабанні гальмівні механізми служать без заміни по 50-70 тисяч кілометрів пробігу.
Мабуть, найбільш вражаючою перевагою «класичних» гальмівних систем є те, що вони створюють потужне гальмівне зусилля. Виходить це завдяки наявності закритої конструкції та дуже великої площі тертя колодок об поверхню барабана. Звідси і пряма залежність між специфікою конструкції та ефективністю гальмування, зокрема у складних чи надзвичайних умовах.
При цьому важливо розуміти, що і барабанні гальма мають свої критичні недоліки. Одним з таких, безумовно, є постійна потреба в чищенні даного механізму. Як відомо, у рухомих елементах накопичуються численні продукти зношування, які дуже швидко скорочують ефективність роботи гальмівного механізму. Незважаючи на це, саме барабанні гальма досі залишаються на багатьох бюджетних моделях автомобілів.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про торсіонну підвіску – навіщо потрібна, як працює і де застосовується