Нікому не хочеться замовити для себе вантажівку дров та залишитися з носом, з’ясувавши, що твердого палива привезли менше, ніж обіцяли. Ще гірше, коли ошуканий господар і зовсім не здогадується, що його обвели навколо пальця. Щоб подібного не траплялося, необхідно вміти розраховувати, скільки саме кубів дров було привезено ще до того моменту, як вони будуть вивантажені з кузова.
Хтось замовляє дрова для дачі, хтось для дому, хтось для лазні. Ситуація, коли за невеликі гроші обіцяли привезти 5 кубів, а за підсумком привезли лише 3 куби, на жаль, не є якоюсь рідкістю. Несумлінні продавці розраховують на неуважність чи необізнаність людей у цьому питанні. Найчастіше обманюють немісцевих або коли постачальник сам не місцевий, адже новий клієнт завжди знайдеться. Тому дуже важливо мати уявлення про те, як саме куби дров підраховуються.
Найгірше, коли дрова привозять не акуратною кладкою, а насипом. Порахувати об’єм таких дров набагато складніше. При цьому важливо пам’ятати наступне: якщо замовили 5 кубів дров, а вам привезли їх насипом, та ще й у якійсь «ГАЗелі» – точно дурять. Насамперед потрібно перерахувати насип у кладку. Для цього спочатку доведеться поміряти довжину кількох привезених полін і вирахувати об’єм кузова вантажівки (V). Для цього множимо висоту кузова на довжину та на ширину в метрах.
Помірявши середню довжину полін, виводимо коефіцієнт перерахунку в складометри (k1): для полін завдовжки 0.25 м – 0.8, для 0.33 м – 0.78, для 0.5 м – 0.75 та для 0.75 м – 0.73. Знаючи все це, можна вирахувати насипний об’єм дров. І тому використовується наступна формула Vдров = V * k1. Після цього слід ще раз перерахувати об’єм, перевівши дрова в цілісне дерево. Для цього використовується статичний коефіцієнт перерахунку в цілісне дерево (k2) і формула: Vцільний = Vдров * k2, де k2 завжди дорівнює 0.7. В результаті отримуємо більш-менш реальний об’єм привезеного дерева.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого вантажівкам ЗІЛ-130 зробили закруглений кузов