Лайфхаки
0

Які поширені помилки при прогріванні двигуна можуть швидко знищити мотор

Взимку всі автовласники діляться на тих, хто прогріває перед поїздкою двигун своєї машини, і тих, хто вважає це зайвою (або шкідливою для екології) процедурою. Але і ті, й інші не підозрюють те, що за деяких умов обидві точки зору на проблему можуть завдати шкоди силовому агрегату.

Але коротко нагадаємо думки прихильників обох теорій. Адепти методики обов’язкового прогріву двигуна небезпідставно стверджують, що холодний мотор мало того, що погано тягне, але більш інтенсивно зношується, коли змушений ще й рухати машину. Аргумент про те, що стоячи на місці, двигун гріється довше, ніж коли автомобіль їде, вони парують так: для прискорення прогріву можна педаллю газу трохи підвищити обороти. Мовляв, без навантаження це не є небезпечним для нього.

Ті, хто воліють рушати з місця відразу після запуску двигуна, посилаються на те, що якби це чимось загрожувало мотору, автовиробники обов’язково відобразили цей факт в інструкціях з експлуатації. А якщо немає такої заборони — можна не прогріватись. Крім того, як уже говорилося вище, на ходу двигун швидше набирає температуру. Ця обставина подається як перевага, через зниження кількості шкідливих викидів із вихлопної труби.

Тепер з’ясуємо, що відбувається з двигуном до його виходу на робочу температуру. Будь-який сучасний ДВЗ виготовлений з різних матеріалів, у тому числі і металів, що характеризуються різним коефіцієнтом теплового розширення.

Наприклад, у алюмінію (з якого роблять блоки циліндрів) цей коефіцієнт майже вдвічі вищий, ніж у сталі (поршнева група). Це означає, що при нагріванні, скажімо, на 10ºС двох однакових шматків зі сталі та алюмінію, останній збільшиться у розмірах на вдвічі більшу величину, ніж сталевий аналог.

Стосовно двигуна цей феномен означає, що в процесі прогріву зазори між різними деталями «гуляють», стаючи не оптимальними. Десь з’являється надлишковий зазор та люфт, а десь навпаки, посилюється тертя. Звідси – ймовірність підвищеного зносу елементів двигуна. Крім того, нерівномірність нагріву різних його частин – додаткові внутрішні напруги в його деталях, які також впливають на загальний ресурс агрегату. Все це відбувається на тлі того, що ще непрогріте масло гірше, ніж при робочій температурі, змащує частини двигуна…

Загалом, за таких умов на мотор, як кажуть, «краще зайвий раз не дихати». Але в цей момент любителі прогріву перед поїздкою збільшують обороти педаллю газу. А прихильники їзди без прогріву навантажують силовий агрегат необхідністю тягнути машину дорогою. В обох випадках деталі двигуна змушені працювати в не оптимальному для себе режимі. Результатом стає прискорена смерть двигуна. Тому, повторимося, прогрівати мотор необхідно, але не форсувати цей процес натисканням на газ.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про чому грамотні водії обов’язково миють двигун перед заміною масла

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню