Зазвичай водії не надають значення чистоті форсунок і клапанів, згадуючи про них, коли автомобіль вже почав смикатися під час розгону і стало очевидно, що з двигуном явно виникли проблеми. Розповідаємо, до чого доводить водійська безтурботність і як попередити серйозну поломку.
Будь-який, навіть найкращий мотор, з часом забивається брудом і відкладеннями. Цей бруд і може завдати серйозних неприємностей. Навіть після невеликих простоїв він заважає клапанам працювати в штатному режимі. Відбувається так зване залипання, і від цього з’являються перебої із запалюванням. Через пару хвилин клапан природним чином звільняється і продовжує працювати. Але бруд-то нікуди не йде, тому проблема не зникає, і під час повторного пуску симптоми повторюються.

Крім того, сміття накопичується всередині форсунок, і тоді нерівної роботи мотора не уникнути. Якщо форсунки забилися дуже сильно, вони починають не розпорошувати паливо в циліндри, а буквально лити. Від цього починається детонація, яка може призвести до прогару поршнів і капітального ремонту агрегату.

А якщо не їздити на автомобілі довгий час, скажімо, місяці три, в двигуні можуть початися окислювальні процеси, і бруд буквально “приварить” клапани до сідел. Тоді під час першого пуску стартер може просто не прокрутити колінвал. Доведеться розбирати мотор і чистити відкладення, котрі накопичилися.

Дуже часто основною причиною утворення відкладень стає економія на паливі. Річ у тім, що неякісний або розбавлений бензин за високої температури виділяє добавки, які осідають у вигляді бруду і забивають клапани та розпилювачі форсунок. Щоб знизити забруднення, потрібно час від часу промивати двигун. Майстри в автосервісах рекомендують це робити через кожні 60 000 км пробігу застосовуючи стенд ультразвукового чищення.

Тому, якщо ви їздите часто і багато, регулярно чистіть форсунки в сервісі або заливайте в бак спеціальні присадки. Якщо ж плануєте поставити машину на тривалу стоянку, то перед цим залийте в бак правильну автохімію і вирушайте в тривалий пробіг. Так ви точно очистите двигун від бруду і клапани після довгої стоянки не закиснуть. Щоправда, далеко не кожну присадку можна використовувати, адже багато хто з них виробляє у мотора залежність.

Щоб такої залежності не виникало, для чищення мотора слід підбирати препарати спрямованої дії. Наприклад, склад Ventil Sauber, розроблений німецькою фірмою Liqui Moly. Ця високоефективна паливна присадка спеціально створена для очищення клапанів. Вона містить мийні, антикорозійні та інші компоненти високої проникаючої дії.

Засіб універсальний за своїм застосуванням, оскільки виконує ще кілька важливих функцій. Наприклад, очищає від відкладень не тільки робочі поверхні впускних клапанів, а й камеру згоряння, форсунки, паливні жиклери (в карбюраторних двигунах), стінки впускного тракту. Усе це в комплексі сприяє нормалізації роботи двигуна, що виявляється в упевненому пуску холодного агрегату, економній витраті палива, стабільності холостого ходу мотора, а також досягненні його нормативної потужності.

Принцип дії Ventil Sauber ґрунтується на використанні спеціальних розчинників, які нейтралізують смоли, що зв’язують нагар у щільну масу. У підсумку нагар поступово подрібнюється і відшаровується від поверхні. Крім того, до складу продукту входять так звані каталізатори горіння, завдяки яким частки нагару, що відшарувалися, повністю згорають у процесі роботи двигуна.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому після заміни мастила може застукати двигун