У спеку автомобіль нагрівається настільки сильно, що не лише не хочеться сідати в нього, а й це надзвичайно не рекомендується, оскільки це шкідливо для здоров’я. Щоб охолодити кабіну, доводиться постійно вмикати кондиціонер і марно спалювати паливо. А якщо кліматична установка вийшла з ладу або відсутня зовсім? У такому випадку допоможуть саморобні випаровувачі або акумулятори холоду.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/3-6.jpg)
Сучасні системи кондиціонування працюють на принципі стиснення та зрідження фреону з подальшим випаровуванням та поглинанням тепла. Кліматична установка автомобіля, до того ж, досить інертна. Вона працює на повну потужність лише під час руху, і треба декілька хвилин почекати, поки вона почне видувати холодне повітря.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/1-7.jpg)
МОКРИЙ ВИПАРОВУВАЧ
Проте охолоджувати салон можна і за допомогою інших методів, зокрема шляхом поглинання тепла при випаровуванні води. Ці принципи лягли в основу перших систем кондиціювання приміщень, які десь використовуються й донині.
Справа в тому, що випаровування води, так само як і конденсація, відбувається за сталої температури, яку називають “точкою роси”. Чим нижча відносна вологість повітря, тим нижче “точка роси” від фактичної температури. Наприклад, при вологості повітря 32-37% і температурі 35°C “точка роси” становить 10-12 градусів. При випаровуванні води спостерігається значне поглинання тепла, через що повітря охолоджується.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/2-6.jpg)
Зробити простий випарник може навіть школяр. Потрібно взяти таз, насипати тирси і залити її водою. Якщо тирси немає, то можна обійтися ганчірками. Головне, щоб площа зони випаровування була побільше. Тазик зазвичай ставлять на підлогу перед кріслом пасажира. Для вірності можна протерти “торпеду” і центральну консоль мокрою ганчіркою. При цьому не забудьте ввімкнути обдув на повну потужність і направити потік повітря у випарник. Що сильніше обдув, то ефективніше працює тазик.
Спеціальні водяні випарники для автомобілів виготовляли в промислових масштабах у середині минулого століття. Тільки їхня робоча поверхня перебувала поза кабіною і обдувалася набігаючими потоками під час руху машини. Потім охолоджене повітря подавалося по трубках у салон транспортного засобу.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/4.jpeg)
АКУМУЛЯТОРИ ХОЛОДУ
АКУМУЛЯТОРИ ХОЛОДУ
Є й інший лайфхак для охолодження салону, пов’язаний з використанням акумуляторів холоду. Це звичайні пластикові пляшки, залишені в морозилці на ніч. Їх можна закріпити де-небудь на підлозі, під дефлекторами заднього ряду або в підстаканниках, поруч з якими не завадить встановити виносний вентилятор, що працює від прикурювача. Чим не міні-кондиціонер? Лід тане при нулі градусів, а значить ефективність охолодження буде навіть вищою, ніж у водяного випарника.
Комбінуючи два ці способи, можна досягти помітних результатів. Ну а боротися зі спекою під час руху автомобіля можна за допомогою відкритих вікон.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/5-3.jpg)
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як за 100 грн набагато покращити продуктивність автомобільного кондиціонера
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!