Ця сервісна операція зовсім не складна. Тільки потрібно пам’ятати про кілька важливих моментів, щоб випадково не нашкодити мотору і не попасти на дорогий ремонт.
Великі інтервали між замінами
Міняти масло згідно із заводською інструкцією – не завжди добре. Виробники зазвичай рекомендують проводити цю операцію раз на 15 000 км. А для більшості автомобілів це надто розтягнутий інтервал.

Навіть хороші синтетичні мастила ефективно працюють 250-300 мотогодин. Середня швидкість у автомобілів, які часто штовхаються в міських заторах, – близько 25 км/год. Відповідно, мастило бажано оновлювати кожні 7500 км.
Деякі автовиробники роблять застереження: за важких умов експлуатації слід міняти мастило вдвічі частіше. А поїздки в завантаженому місті цілком можна вважати важкими умовами. Хочете продовжити життя двигуну – на замінах мастила краще не економити.
Халатне обслуговування
Масло можуть не замінити взагалі. Причому це трапляється не тільки в гаражному автосервісі, а й у офіційних дилерів. Фільтр зовні протруть ганчіркою, а що масло чорне, далеко не всякий клієнт помітить. У дизельних моторах навіть свіже масло темніє майже миттєво.
Або можуть замість рекомендованого автовиробником залити мастило дешевше і, відповідно, простіше. Адже сервісні станції отримують мастило у 200-літрових бочках, які зазвичай знаходяться поза ремзоною. І клієнт не може бути впевненим, що в двигун залили те, що потрібно.
До того ж сервісмени часто заокруглюють до цілого кількість залитого мастила (на свою користь, звісно!). Так, заправний об’єм двигуна становить 3,7 л. А заплатите, як за чотири.
Саме тому краще бути присутнім під час заміни і привозити з собою масло і фільтр.
Або, як альтернативний варіант, – освоїти цю операцію самому.
Невідповідне мастило
Тобто відрізняється за рівнем якості та в’язкості від рекомендованого або просто підроблене. Якщо підбираєте масло самі, дотримуйтесь вимог автовиробника. В’язкість, до речі, можна коригувати відповідно до сезону, але теж з оглядкою на інструкцію.
Найменше підробляють мастила мало розкручених продуктів європейських, канадських, корейських і японських брендів.

Найчастіші підробки – під оригінальні мастила автовиробників, а також під продукцію іменитих світових брендів, на кшталт Mobil, Castrol, Shell.
Неякісний фільтр
Масляні фільтри підробляють не рідше, ніж масло. І такі деталі зазвичай погано виконують свої обов’язки.
Невідфільтроване мастило прискорює зношування деталей газорозподільного механізму, шатунно-поршневої групи, колінвалу.
У перевірених мережевих магазинах ризик придбати підробку набагато менший. А ще краще купувати витратні матеріали, виготовлені за оригінальними технологіями, які шахраям копіювати важко і дорого (приклад на фото нижче).

Непотрібні промивки
Деякі автолюбителі під час кожної заміни мастила використовують промивки. Наприклад, так звані “п’ятихвилинки”.
У цьому немає необхідності, якщо регулярно міняти мастило в двигуні, дотримуючись укорочених інтервалів. Даремно витратите час і гроші.

Додаткові присадки
Нормально працюючому двигуну, в який залито високоякісне мастило, присадки не потрібні.
А якщо почалась підвищена витрата мастила, з’явилися стуки, викликані перекладанням поршнів, витягнувся ланцюг і розрегульовані клапани, жодні диво-засоби не допоможуть. Двигун потрібно ремонтувати.

На доливання
Купуючи масло або помінявши його на сервісі, бажано взяти в запас хоча б літр такого самого. Навіть якщо двигун не страждає на підвищену витрату мастила, при зміні режиму експлуатації витрата може стати відчутною. Таке часто трапляється в тривалих поїздках, наприклад коли вибралися у відпустку. Під час руху швидкісними дорогами або гірськими серпантинами споживання мастила двигуном зростає.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як правильно міняти масло в двигуні, щоб злити все відпрацьоване мастило