Камера в шині — забуте минуле, про яке ми вже встигли забути, заздалегідь перехрестившись. Але є місця та завдання, де безкамерна шина програє своєму архаїчному попереднику, а водії часом навіть ставлять камеру туди, де її не повинно бути за замовчуванням. Навіщо?
Безкамерна шина – це просто в експлуатації, більший ресурс і значно комфортніше в русі. Як не дивно, вигадали їх дуже давно: у 1903 році Пол Літчфілд, інженер Goodyear розробив і запатентував шину, яка не потребувала камери. Здавалося б, усе геніальне — просто: приклей собі шину до диска і їзди.

Однак перший автомобіль з безкамерними шинами побачив світ лише через півстоліття, в 1954 році. Справа відбувалася в Америці, а носієм інновації став Packard. Причина теж ясна: безкамерна шина куди надійніша, легша і менше гріється, дозволяючи їхати на значно вищих швидкостях. Чим швидші ставали дороги, тим менше на них залишалося автомобілів із камерою у шинах. Згодом безкамерна шина остаточно взяла гору, а водії, тричі перехрестившись, перейшли на більш технологічний та комфортний вигляд шин. Втім, не скрізь.

Річ в тім, що якщо машина їздить виключно асфальтом, іноді з’їжджаючи на грунтовку, то «безкамерка» безумовно є найкращим варіантом. Але варто змінити магістраль на бездоріжжя, як уже починаються питання: у колії та бездоріжжі потрібно спускати тиск у шинах, збільшуючи пляму контакту. Один незграбний рух — і колесо розбортується, приводячи до «танців з бубнами» по пояс в болоті. Камера дозволяє уникнути цієї проблеми.

Другий складний момент – крижані траси. Кожен, хто стикався із дорогою покритою льодом, знає: специфіка дороги регулярно призводить до «сходу» звичайної безкамерної шини з диска, що в умовах лютих морозів може стати фатальною помилкою. Щоб цього уникнути, водії на високогірних маршрутах, які, як ніхто знають про різні негаразди на дорозі, часом вставляють камери навіть у безкамерні шини — як гарантію та страховку від вимушеного польового шиномонтажу. Цей простий, дешевий і доступний трюк дозволяє безстрашно подолати важку дорогу покриту льодом.

“Бедлоки” – нагадають знавці зі світу джипів – впораються з цим завданням не гірше, а часом і краще. Згоден, суперечки немає. Однак тут варто згадати про ціну питання: повний комплект оснащення коштуватиме в рази дорожче, ніж звичайні камери, які, в міру проходження складної ділянки та виїзду на пристойний асфальт, можна швидко зняти в будь-якому шиномонтажі і далі поїхати на звичайних, комфортних та швидкісних шинах. Чи можуть таке «бедлоки»? Не можуть…

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому на старих авто ланцюги ГРМ ходили по 500 тис км, а сучасні не витримують і 50 тисяч