Багато було сказано про важливість бездоганної роботи системи охолодження для “здоров’я” автомобіля. Проте дискусії щодо цього не вщухають. Наприклад, деякі водії намагаються тримати рівень охолоджуючої рідини на мінімальному значенні, а не на максимумі. У цій статті розповідаємо про причини такого підходу.
На початку варто згадати, що до того, як двигун набере робочу температуру, антифриз прокачується водяним насосом по малому колу. Однак, як тільки двигун нагрівається до 90 градусів, термостат відкривається, запускаючи велике коло циркуляції. Зі збільшенням температури обсяг рідини збільшується приблизно на 3-5%.

Якщо рідини занадто багато, то в системі підвищується тиск, що може призвести до витоку через шланги, патрубки або навіть кришку розширювального бачка. Іншими словами, ця кришка не витримує такого навантаження. Якщо щось подібне сталося в дорозі, розумно зупинитися, дати двигуну остигнути і злити антифриз до рівня MIN. Таким чином, ви гарантовано уникнете відлітання кришки. Прибувши до міста, де є автомагазин, придбайте нову запчастину і забудьте про проблему.

Мінімальний рівень рідини також зберігається для діагностики. Наприклад, під час заміни рідини в систему може бути додано концентрат, який обов’язково потрібно розбавити дистильованою водою у пропорції 50 на 50. Але майстри помилилися і додали занадто багато води. Вона починає закипати, рівень падає, а кількість пару збільшується. Після цього відбувається приблизно те, що було описано вище. При зупинці двигуна охолоджувальна рідина різко закипає, а пар видавлює її назовні. Мінімальний рівень виключає подібні різкі коливання. Далі слід дати двигуну остигнути і долити залишки концентрату.

Існують загадкові явища, які спостерігалися на автомобілях, таких як “Таврія” або Audi A4 1998 року випуску. Коли рівень охолоджуючої рідини досягає максимального значення, під час нагрівання її об’єм збільшується, і надлишки витікають через злив в задній частині бачка. Це триває до тих пір, поки рівень не опуститься до мінімуму. Після цього “гра” припиняється. На багатьох автомобільних форумах пишуть, що це абсолютно нормальне явище, і не варто думати, що є якісь поломки. Тому іноді немає потреби хвилюватися чи нервувати.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому міняючи проколоте колесо, треба ввімкнути магнітолу і закрити вікна
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!