Лайфхаки
0

Чому не можна їздити на нейтральній передачі накатом

Нейтральна швидкість є на всіх коробках передач. Однак у різних видів трансмісій вона виконує різні функції. Наприклад, на механічній КПП «нейтраль» використовується для розмикання вихідного та вхідного валів. А ось в автоматичних КПП, за рідкісним винятком, «нейтраль» переводить у режим спокою багато механізмів, у тому числі масляний насос. Втім, і з МКПП у наш час все непросто.

 

1. Використання «нейтралі» у механічних коробках минулого

У старих машинах рух накатом був корисним.

У автомобілях 1850-1970-х років при високих оборотах двигуна радикально збільшувалася температура мотора. У ті часи водяне охолодження справлялося з поставленим завданням погано, що призводило до википання охолоджуючої рідини. Тому багатьом водіям (особливо водіям вантажівок) доводилося їздити «ривками»: розгін на передачі – рух накатом на нейтралі. Рух накатом дозволяв охолодити двигун. Цьому на перший погляд нехитрому прийому їзди навчали у всіх автошколах. Агітував за нього практично кожен водійський інструктор. Крім того, нейтраль активно використовувалася водіям для короткочасних зупинок при заведеному двигуні.

 

2. Використання «нейтралі» у механічних коробках сучасності

У сучасних авто немає сенсу.

У наші часи автомобілі серйозно відрізняються від тих, що робили в минулому столітті. Навіть від тих, що робили ще у 1980-ті роки. Тому старі прийоми руху з використанням нейтралі в переважній більшості випадків для автомобіля відверто шкідливі. Все тому, що розвиток систем охолодження зробив крок серйозно вперед. Зокрема, була винайдена система мастила постійного тиску, що функціонує окремо від масляного насоса. Це означає те, що силові агрегати перестали боятися безперервної тяги. Нерідко високі обороти навіть корисні двигуну, оскільки чим вище, тим краще працює помпа, насос і вакуумний підсилювач. У наш час на машинах із «механікою» використовувати нейтраль рекомендується лише у разі зупинки.

 

3. Використання «нейтралі» в автоматичних коробках

Здебільшого шкідливо.

У випадку з автоматичними коробками все складніше. Однак тут активовувати нейтраль не потрібно навіть при зупинках. У класичному “автоматі” нейтральна передача потрібна лише для буксирування транспортного засобу на короткі відстані. Все тому, що передача крутного моменту на таких АКПП здійснюється через гідромуфту, яка допускає обертання валів без фізичного зачеплення. Більше того, використання нейтралі під час руху шкідливе, оскільки активація N переводить у режим спокою багато механізмів та масляний насос. Іншими словами, постійні перемикання між N і D змушують автоматичну коробку виконувати невластиву їй роботу і це, у свою чергу, помітно прискорює знос трансмісії.

Винятком є ​​роботизовані автоматичні коробки, створені на базі механічних коробок, а також преселективні «роботи». У випадку з ними режим N можна і навіть потрібно використовувати на зупинках, тому що це дозволяє захистити диски зчеплення від перегріву.

Виняток – робот.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як буксирувати автомобілі на АКПП і не поламати при цьому “автомат”

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню