Лайфхаки
0

Чому двигун “їсть” одне масло, але не витрачає інше

Багато водіїв помічають, що після переходу з мастила однієї в’язкості на іншу і навіть з мастила одного бренду на інший, у мотора раптом починається підвищена витрата масла. Іноді таке спостерігається навіть із новими силовими агрегатами. Про те, чому відбувається подібне – розповідаємо в цій статті.

Взагалі ДВЗ зобов’язаний “їсти” якусь кількість мастила, адже таке поняття, як “чад”, ніхто не відміняв. Під час руху поршнів на стінках циліндрів завжди залишається масляна плівка. Вона і випаровується під впливом робочої суміші, яка горить. Але це випаровування може залежати від багатьох факторів.

Почнемо з приємного. У зовсім нового “сталевого серця” (особливо німецького) спочатку спостерігається пристойний “апетит”, а потім він поступово минає. Це свідчить про те, що пройшла обкатка. Річ у тім, що спочатку поверхні поршневих кілець мають шорсткість у кілька мікрометрів, тому повинні притиратися. Обкатування знижує ці шорсткості. Ось витрата “рідини” і зменшується. Тому завжди корисно проводити так зване ТО-0. При цьому можна навіть не експериментувати з в’язкістю.

Інша справа, коли агрегат старий і водій вирішує заощадити. Скажімо, замість 5W30 залити 0W20, хоча виробник подібного не рекомендує. “Нульовка” поводитиметься немов вода, ось і вичерпається досить швидко. Добре, якщо піктограма маслянки на панелі приладів не засвітиться.

Однак багато водіїв не роблять настільки кардинально. А ось зміну на кшталт 5W40 замість 5W30 використовують нерідко. Що станеться в цьому випадку?

Згідно зі стандартом SАЕ, в’язкість складу W30 має дорівнювати 2,9 Мпа*с, а W40 – 3,51 Мпа*с. Кінематична в’язкість W30 при температурі +100° С повинна лежати в межах 9,2-12,7 мм²/с. У марки W40 – у діапазоні 12,7-16,4 мм²/с. Якщо перекласти це людською мовою, то вийде, що при високому навантаженні згорати “тридцятка” стане швидше, ніж “сороківка”. Тому влітку краще використовувати саме останню. Особливо якщо часто штовхаєтеся в заторах, а мотор малооб’ємний, та ще й з наддувом.

Ще одна ситуація: підвищена витрати мастила просинається після заміни, скажімо, Mobil на Castrol. На жаль, це може свідчити про те, що залили підробку. Усередині каністри іншого бренду перебувала невідома субстанція з непередбачуваними характеристиками. Висновок – терміново в сервіс на повторну заміну. Інакше можна просто вбити силовий агрегат.

Експерти зазначають, що описана вище ситуація з підробленими маслами стосується багатьох іменитих брендів. І якщо ви переводите двигун на інше мастило, то до підбору тих мастил, що добре відомі на ринку, слід підходити з особливою педантичністю.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про п’ять міфів про довговічність моторів, які зараз можна забути

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню